راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی اورژانس کسب‌وکار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

به گزارش «ایسنا» حجت‌الله عبدالملکی در مراسم آغاز به‌کار اورژانس کسب‌وکار گفت: با وجود اینکه طبق یک‌سال گذشته با ارتباط مستمر با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، مشکلات آنها را پیگیری و بررسی کردیم، تصمیم گرفتیم برای نظام‌مند‌کردن این فرآیند و با توجه به اینکه حل برخی مشکلات نیاز به اقدامی در سطح ملی دارد، اورژانس کسب‌وکار را در معاون حقوقی و امور مجلس راه‌اندازی کنیم.

او افزود: البته بر اساس آخرین بررسی صورت‌گرفته بر مبنای استاندارهای بین‌المللی، تسهیل فضای کسب‌وکار در مناطق آزاد بهتر از سرزمین اصلی و بسیاری از کشورهاست و به‌زودی گزارشی از آن را منتشر خواهیم کرد. او همچنین گفت: بیش از ۱۲۸‌هزار‌ میلیارد‌تومان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد طی یک‌سال گذشته تایید شده و باید منتج به قرارداد شود. آمار جذب سرمایه در هفت ماهه امسال را به‌زودی اعلام خواهیم کرد. عبدالملکی افزود: درباره ساخت پل خلیج‌فارس اختلاف‌نظری با قرارگاه خاتم الانبیا به‌عنوان مجری وجود داشت که این مساله نیز در دست پیگیری بوده و رئیس‌جمهور دستورات لازم را صادر کرده‌است.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: درباره تغییر ساختار دبیرخانه باید گفت که انتقال دبیرخانه ذیل مجموعه وزارت اقتصاد خللی ایجاد نخواهد کرد. البته اگر دبیرخانه ذیل نهاد ریاست‌جمهوری باشد مسلما بهتر بوده و فعالیت‌ها با سرعت بیشتری قابلیت پیگیری دارد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین درباره بانک آف‌‌‌‌‌‌‌شور در مناطق آزاد گفت: البته یک بانک آف شور در منطقه آزاد کیش راه‌اندازی کردیم اما باید زمینه و بستر برای توسعه آن و راه‌اندازی بیمه آف شور نیز فراهم شود.

عبدالملکی با بیان اینکه این بانک با سرمایه موردنظر بانک‌مرکزی راه‌اندازی شده‌است، گفت: یک بانک آف‌شور دیگر در کیش در حال افتتاح است و موافقت‌اصولی آن نیز توسط بانک‌مرکزی صادرشده و فقط به‌دنبال رسیدن به ترکیب هیات‌مدیره این بانک هستیم.