حجت‌‌‌الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصاد با بیان ‌‌‌اینکه در تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌ای که اخیرا با سازمان بورس و اوراق بهادار منعقد شده، کمیته‌‌‌ای برای تبدیل پروژه‌‌‌های بزرگ و اوراق بهادار با سرمایه اندک درحال شکل‌‌‌گیری است، گفت: براساس برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های انجام‌شده، پروژه‌‌‌های موجود در بسته‌‌‌های سرمایه‌گذاری، بعضا پروژه‌‌‌های ۱۰‌هزار میلیارد تومانی، ۱۵‌هزار میلیارد تومانی، ۵‌هزار میلیارد تومانی و پروژه‌‌‌های بزرگ هستند.

از این‌رو، طی توافقی که با سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفته، مقرر شد ضمن تشکیل کمیته‌‌‌ای مشترک، از انواع روش‌های عرضه در بازار سرمایه بهره‌‌‌ گرفته شود. وی ایجاد شرکت پروژه، صندوق پروژه و روش‌های تبدیل اوراق بهادار کردن دارایی‌‌‌ها با همکاری سرمایه‌گذاران بزرگ را از جمله اقدامات مورد نظر برای اجرای این پروژه ذکر کرد و توضیح داد: درصورت اجرای این پروژه سرمایه‌گذاران با داشتن ۲۰ تا ۳۰‌درصد آورده و ضمانت‌‌‌های لازم و تحت نظارت منطقه آزاد و سازمان بورس می‌‌‌توانند دراین طرح مشارکت کنند.

عبدالملکی با تاکید براینکه درحال حاضر پروژه‌‌‌ای اجرایی نشده، اما برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ها برای آن انجام شده است، تصریح کرد: با این اقدام بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌‌‌های خرد مردم به پروژه مولد تبدیل خواهد شد.