به گزارش اتاق اصناف ایران، عبدالله بن‌سعود العنزی، سفیر عربستان در ایران، در دیدار صمیمانه با رئیس اتاق اصناف ایران، اظهار کرد: ارتباط و علاقه بین ایران و عربستان‌سعودی پایدار خواهد بود و ظرفیت خوبی برای تجارت هر دو کشور ایجاد خواهد شد.  او افزود: بخش‌خصوصی نقش مهمی را در هر دو کشور ایفا می‌کند. اقتصاد عربستان باز و مستعد است و ولیعهد عربستان چشم‌‌‌‌‌‌‌اندازی برای سال‌۲۰۳۰ دارد که بر اساس آن پروژه‌های زیادی برای پیشرفت عربستان‌سعودی انجام خواهد شد. این خیر و برکت صرفا برای عربستان نبوده و برای تمامی کشورهای منطقه خواهد بود.  عبدالله بن‌سعود العنزی تصریح کرد: جمهوری‌اسلامی ایران کشور همسایه بسیار مهمی است و بسیاری از پتانسیل‌‌‌‌‌‌‌ها را داراست و موقعیت استراتژیک خوبی دارد، لذا تکامل آن با عربستان‌سعودی فرصتی برای اقتصاد ‌برابر ایجاد خواهد کرد. 

سفیر عربستان بیان کرد: هر دو کشور مزایای نسبی بسیار زیادی دارند و اقتصاد پر رونق و خلاقی دارند که می‌توانیم پروژه‌های مشترکی داشته باشیم.  عبدالله بن‌سعود العنزی گفت: در عربستان غرفه‌‌‌‌‌‌‌های تجاری وجود دارد و می‌توانیم طی قراردادهایی بین شرکت‌های خصوصی تعاملات بیشتری را رقم زنیم و در این‌باره جلسات مشترکی با اتاق اصناف ایران خواهیم‌داشت. «مجتبی صفایی» در دیدار با عبدالله بن‌سعود العنزی، سفیر عربستان در ایران، اظهار کرد: تقویت روابط با عربستان مورد‌توجه ایران است.

آنچنان‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با سلطان عمان فرمودند که برقراری ارتباط با عربستان، نتیجه سیاست درست دولت سیزدهم بود و ما هم به‌دنبال اجرای این سیاست‌ها، این دیدار را غنیمت می‌‌‌‌‌‌‌شماریم و‌درصدد تاثیرگذاری مثبت در این روابط هستیم. او تصریح کرد: بیش از ۹۸‌درصد بنگاه‌های تولیدی ایران، بنگاه‌های کوچک و متوسط هستند و عملا بیش از ۷۰‌درصد کالاهای وارداتی و ۹۰‌درصد کالاهای تولیدشده توسط بنگاه‌های بزرگ، توسط خرده و عمده‌فروشان صنفی توزیع می‌شود.  رئیس اتاق اصناف ایران گفت: طبق بررسی‌‌‌‌‌‌‌های انجام شده، عمده حجم صادرات و واردات ایران و عربستان در سنوات گذشته توسط بنگاه‌های صنفی بوده‌است اما با شکاف روابط دیپلماتیک این دو به حداقل ممکن رسید. امروز بخش‌خصوصی و فعالان صنفی آماده همکاری تجاری با کشور عربستان هستند. صفایی اظهار کرد: معتقدیم دو کشور ایران و عربستان دو قطب بزرگ جهان‌اسلام هستند و این شکاف، بیش از هر چیز به اقتصاد دو کشور آسیب زد و این همان چیزی بود که استکبار جهانی می‌‌‌‌‌‌‌خواست، بااین‌حال هنوز، اشتراکات ما بسیار زیاد است و در حوزه تجارت، اتاق اصناف ایران از امروز فصل جدیدی از مناسبات با کشور عربستان را به یاری خدا خواهد گشود.