به گزارش روابط‌عمومی وزارت جهادکشاورزی، شهیاد آبنار، مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی با بیان اینکه گوشت‌گرم گوسفندی و گوساله موردنیاز کشور از محل تولید داخل و واردات تامین شده و روند قیمت این محصولات در بازار تقریبا کاهشی است، گفت: با توجه به برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی منسجم توسط کارگروه تنظیم‌بازار محصولات کشاورزی و تامین گوشت قرمز، رصد و پایش بازار نشان می‌دهد روند قیمت گوشت‌گرم گوساله و گوسفندی در کشور رو به کاهش است.

او اظهار کرد: برای تامین بخشی از کسری گوشت موردنیاز کشور، از بهمن ماه سال‌گذشته واردات گوشت‌گرم قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام و بخش‌خصوصی انجام شد.

آبنار ادامه داد: روند تامین و توزیع گوشت قرمز افزایشی است و هیچ کمبودی در بازار ماه مبارک رمضان نداریم. او گفت: شرکت پشتیبانی امور دام را مکلف کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم خرید و عرضه گوشت قرمز را از محل دام‌های داخلی انجام دهد.

آبنار افزود: در حال‌حاضر مازاد تقاضا برای گوشت قرمز در بازار وجود ندارد که منجر به افزایش قیمت شود. او با اشاره به قیمت گوشت قرمز تصریح کرد: اکنون متوسط قیمت گوشت‌گرم گوسفندی ۳۱۵ تا ۳۲۰‌هزار‌تومان به ازای هر کیلوگرم و متوسط قیمت هر کیلوگرم گوشت‌گرم گوساله ۲۱۰ تا ۲۱۵‌هزار‌تومان در بازار است.

مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی تصریح کرد: عرضه و فروش این محصولات بالاتر از این قیمت شامل برخوردهای تعزیراتی می‌شود و بازرسان وزارت جهادکشاورزی ورود خواهند کرد.

وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی برای تنظیم‌بازار روزهای پایانی سال‌گذشته و ماه مبارک رمضان، سه مسیر را در راستای عرضه کالاهای اساسی برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی و نسبت به آن اقدام کرده‌است، گفت: یکی از این مسیرها، اجرای طرح فجر تا فطر است و در قالب این طرح، عرضه تقریبا تمام کالاهای کشاورزی به‌ویژه کالاهایی مانند برنج، روغن و شکر که از سوی وزارت جهادکشاورزی تامین می‌شود، از تخفیف ویژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای برخوردار است و این تخفیف‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تا عید فطر ادامه دارد.

این مقام مسوول ادامه داد: مسیر دوم، عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی در نمایشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سراسری کشور بود که با هماهنگی وزارت کشور و اتاق تعاون از ۱۸ اسفند تا ۲۹ اسفند سال‌گذشته برپا شد و اقلام کشاورزی در این نمایشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از تخفیف ویژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای برخوردار بودند که با استقبال خوب مردم هم مواجه شد.

آبنار تامین میوه شب‌عید را سومین مسیر تنظیم‌بازار روزهای پایانی سال‌گذشته و روزهای عید نام برد و اذعان کرد: با برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ریزی‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انجام‌شده، میوه موردنیاز شب‌عید توسط تعاونی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و بخش‌خصوصی خریداری و از استان‌ها به سایر نقاط کشور حمل و توسط مباشران و کارگزاران در مناطق پرجمعیت توزیع شد و با این اقدام در روزهای پایانی سال‌افزایش قیمت میوه نداشتیم.

وی در مورد خرمای موردنیاز ماه مبارک رمضان نیز گفت: از طریق هماهنگی با انجمن خرما و معاونت امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، توانستیم خرمای موردنیاز را با قیمت مناسب به‌ویژه در استان تهران عرضه کنیم.

مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی اضافه کرد: با همکاری شهرداری تهران نیز در محل ورودی متروها، میز فروش خرما برپا شد که با استقبال مردم روبه‌رو شد و ما افزایش قیمت در مورد این محصول نداشتیم.