به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اردبیل، حسین پیرموذن روز شنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی گفت: برای شناسایی مقررات مخل کسب‌وکار در حوزه صنعت و تجارت کمیته ویژه‌‌‌‌‌ای تشکیل شده‌است تا با همکاری دستگاه‌های مختلف برای رفع این قوانین اقدام شود.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل افزود: مشکلاتی مثل طولانی‌شدن استعلامات و صدور مجوزها، مشکلات مربوط به تامین‌اجتماعی و امور مالیاتی موجب نامناسب‌بودن نسبی فضای کسب‌وکار در استان است که باید برای بهبود آن تلاش کنیم.  او تاکید کرد: لازم است که علاوه‌بر بهبود فضای کسب‌وکار، برای فعالان اقتصادی در استان مشوق‌‌‌‌‌هایی درنظر گرفته شود تا حجم سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کند. پیرموذن ادامه داد: اتاق بازرگانی در راستای جذب سرمایه‌‌‌‌‌گذاران و توسعه واحدهای تولیدی استان اهتمام ویژه‌ای دارد و با بر‌گزاری نشست‌های مرتبط و احصای نیازهای دانش‌بنیان واحدهای تولیدی به‌دنبال دانش‌بنیان‌شدن تولید و توسعه صنعتی استان است.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل تصریح کرد: یکی از راه‌‌‌‌‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات‌‌‌‌‌محور بوده و باید با راه‌اندازی صنایع تبدیلی مجهز به فناوری‌های نوین برای ارتقای توان رقابت تولیدکنندگان داخلی در بازارهای جهانی گام برداشت. همچنین عبدالله طباطبایی، دادستان اردبیل گفت: نباید ضوابط و مقررات سلیقه‌‌‌‌‌ای در بخش‌های مختلف مثل حوزه تولید حاکم باشد و باید در این حوزه سیاست‌های کلان وجود داشته باشد.

او تاکید کرد: به‌منظور توسعه اقتصادی استان باید مشوق‌‌‌‌‌های بیشتری برای فعالان اقتصادی استان درنظر گرفته شود و نباید در حوزه‌هایی مثل تامین‌اجتماعی و امور مالیاتی مشکلاتی برای واحدهای تولیدی ایجاد شود.

طباطبایی ادامه داد: استان اردبیل یک استان محروم است و همه دستگاه‌های اجرایی استان باید با همکاری یکدیگر برای رشد و توسعه استان تلاش کنند و نباید دستگاه‌محور عمل کنند.