به گزارش خبرگزاری مهر، امید قالیباف درباره بازار پوشاک با بیان اینکه اندازه بازار پوشاک کشور ۹ میلیارد دلار است، گفت: تولید پوشاک در ۷ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳درصد رشد داشته است. سخنگوی وزارت صمت درخصوص قاچاق پوشاک افزود: برآوردهای مختلفی از میزان قاچاق پوشاک ارائه می‌‌شود؛ اما بر اساس اعلام اتحادیه پوشاک در ۷ماه امسال یک‌ونیم میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد کشور شده است.

قالیباف الزام پوشاک به اخذ شناسه کالا را راهکار اصلی مبارزه با قاچاق دانست و گفت: در مجموع تاکنون ۳۵۷هزار و ۲۵۵شناسه برای گروه پوشاک صادر شده است که با پیوستن سایر تولیدکنندگان برای دریافت شناسه مسیر برخورد با پوشاک قاچاق هموارتر می‌‌شود.

سخنگوی وزارت صمت به صادرات پوشاک هم اشاره کرد و ادامه داد: ارزش صادرات ۷ماهه پوشاک ۳۷میلیون دلار بوده است. البته هدف‌‌گذاری صادراتی پوشاک برای سال جاری ۸۴میلیون دلار است که در نیمه دوم سال باید صادرات شتاب بیشتری بگیرد. او اظهار کرد: در حال حاضر ۷۵۸واحد تولید پوشاک پروانه بهره‌برداری دارند و ۱۳طرح بزرگ تولید پوشاک با پیشرفت بالای ۸۰درصد نیز در حال تکمیل است که به‌زودی افتتاح خواهند شد. قالیباف صنعت پوشاک را دارای مزیت اقتصادی ارزیابی کرد و گفت: در واحدهای صنفی-توزیعی بیش از ۲۵۱هزار نفر و در واحدهای صنفی- تولیدی ۹۳هزار نفر در حوزه پوشاک اشتغال دارند.