وی با اشاره به بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره‌‌‌وری عوامل تولید، افزود: هدایت و تقویت تحقیق و توسعه، نوآوری‌‌‌ها و زیربنا و بهره‌‌‌گیری از آنها مورد توجه است. دبیر شورای گفت‌‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر، از گسترش اقتصاد دانش‌‌‌بنیان با تاکید بر توسعه مولفه‌‌‌های اصلی آن خبر داد و گفت: حمایت از تولید محصولات با ماهیت راهبردی موردنیاز مصارف عمومی یا بخش تولید و بهبود فضای کسب‌وکار با هدف افزایش تولید ملی و اصلاح زمینه‌‌‌های فرهنگی، قانونی، اجرایی و اداری در دستور کار قرار دارد. رئیس اتاق بوشهر، تنظیم نقش نهادهای عمومی غیردولتی اقتصادی در تولید را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بسترسازی و سامان‌دهی اشتغال و حرکت نیروی کار در اولویت قرار دارد.

گزدرازی تصریح کرد: استان بوشهر با ۹۲۰کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌‌‌فارس و قدمت تجاری چند هزارساله، از دیرباز یکی از مراکز مهم تجاری خاورمیانه و خلیج‌‌‌فارس بوده؛ اما متاسفانه در سال‌های اخیر نسبت به بنادر استان بوشهر، به‌‌‌ویژه بندر بوشهر بی‌‌‌مهری و در مقام مقایسه با سایر بنادر جنوبی کشور، اصل رقابت‌‌‌پذیری از این بنادر سلب شده است. وی یکی از منابع مهم درآمدی بنادر استان بوشهر را از محل ترافیک تردد کشتی‌‌‌های تجاری دانست و عنوان کرد: این منبع درآمدی به علت اعلام سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر عدم‌توانایی تامین اعتبار ادامه یافتن لایروبی کانال دسترسی به بندر بوشهر و تعمیق آن، مجهز نبودن بندر به تجهیزات تخلیه و بارگیری جنرال‌کارگو و همچنین بار فله، مطمئنا دچار مخاطره شده و سایر بنادر استان‌‌‌های دیگر ضمن برخورداری از امتیاز پهلوگیری کشتی با ظرفیت ۵۰‌هزار تن به بالا در رقابت، بندر بوشهر را حذف می‌کنند.

وی قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و موضوع علل و عوامل جذب ترافیک در بندر بوشهر را مورد بررسی قرار داد و گفت: انتقال محموله‌‌‌های وارداتی و صادراتی به سایر بنادر کشور، ضمن ادامه رکود بیشتر بندر بوشهر و افزایش بیکاری، درآمد بسیاری از دستگاه‌‌‌های اجرایی را دچار نقصان می‌کند. رئیس اتاق بوشهر، تامین اعتبار برای افزایش عمق کانال دسترسی به بندر بوشهر را یک ضرورت دانست و افزود: ایجاد سپر حفاظتی، حذف استثنائات در تخفیف ۲۰درصدی سود بازرگانی کالاهای ورودی به بندر بوشهر و اعطای بسته تخفیف‌‌‌ها و تسهیلات به صاحبان کالا و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بنادر استان در زمینه صادرات و واردات باید موردتوجه ویژه قرار گیرد. گزدرازی، معاف‌شدن آبزیان از پرداخت نیم‌درصد عوارض صادرات آب مجازی از کشور را مورد تاکید قرار داد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز در این نشست، حضور کشتی تجاری با بار ۵۰‌هزار تن در بندر بوشهر را یکی از مطالبات مهم فعالان اقتصادی و بازرگانان دانست و گفت: به‌منظور تحقق این مهم، عمق کانال دریایی بندر بوشهر تا ۱۵ متر افزایش می‌‌‌یابد. علی باستین حذف استثنائات در تخفیف ۲۰درصدی سود بازرگانی کالاهای ورودی به بندر بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: این مهم در دستور کار قرار دارد و از طریق وزارتخانه‌‌‌های صمت، اقتصاد و دارایی و اتاق بازرگانی پیگیری می‌شود.