به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با بیان این خبر اظهار کرد: در این دیدار ضمن مرور روابط تجاری ایران و اردن درخصوص مشکلات و راهکارهای توسعه صادرات به این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وی افزود: در این نشست بر ضرورت پیگیری و حل مشکلات و موانع فراروی توسعه تجارت میان دو کشور به ویژه صدور ویزای تجاری، حمل و نقل کالا، موانع تعرفه‌ای، عدم شناخت بازار و عدم ارتباط میان بخش‌های خصوصی دو کشور تاکید شد.

پیلتن گفت: محصولاتی مانند خشکبار، مواد غذایی، فرش و کفپوش، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، مصالح و لوازم ساختمانی، محصولات آهن و فولاد، دارو و تجهیزات پزشکی، مواد شیمیایی و محصولات پلاستیکی از مهم‌ترین کالاهایی هستند که زمینه توسعه صادرات به کشور اردن را فراهم می‌آورند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این دیدار توافق شد نقشه راه سه ساله توسعه صادرات ایران به اردن با توجه به ظرفیت‌های صادراتی کشور، زمینه‌های مورد نیاز بازار اردن و مشکلات و راهکارهای ممکن با اهداف سالانه تدوین شود و در دستورکار دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران و سفارت ایران در امان، پایتخت اردن قرار گیرد.

کاردار جدید ایران در اردن نیز با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور و استفاده از تجربیات گذشته در این خصوص، با استقبال از نقشه راه صادرات ایران به اردن، آمادگی نمایندگی ایران در امان را در زمینه همکاری و پیگیری اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف نقشه راه مذکور اعلام کرد.

گفتنی است، تجارت ایران و اردن سالانه به‌طور میانگین حدود ۵۰ میلیون دلار بوده و پسته، کشمش، محصولات آهن و فولاد، کفپوش‌ها، اوره، کولر آبی و اشیای آشپزخانه از مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به اردن در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.