به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه دنیای اقتصاد به نقل از فائو، قرار است در سال ۲۰۲۱، به کمک ابتکارات و فناوری‌های جدید، مواد‌غذایی سالم و پایدار تولید شوند و اتلاف مواد غذایی کاهش پیدا کند.

در واقع سال ۲۰۲۱، به آگاهی درباره اهمیت نقش میوه و سبزی‌ها در تغذیه، امنیت غذایی و سلامتی انسان‌ها اختصاص داده شده ‌است.

فائو مانند سایر شاخه‌های سازمان ملل و سازمان‌های مشترک، سال نو میلادی را با یک رویداد مجازی جشن خواهد گرفت.

کو‌دنگیو، دبیرکل فائو گفته ‌است ابتکار جدید این سازمان فرصتی برای افزایش آگاهیِ جهانی در این زمینه فراهم می‌کند. همه‌گیریِ کرونا به چالشی برای افراد تبدیل شده‌ است تا راه‌های جدیدی برای مقابله با گرسنگی و سوءتغذیه پیدا کنند. در این زمینه اشاره‌هایی هم به نقش تکنولوژی در بهبود تغذیه و فرصت‌ها در بازار شده ‌است.

به گفته دبیرکل فائو، در شرایط فعلی که با بحران سلامتی در سرا‌سر جهان مواجه هستیم، باید رژیم‌های غذایی سالم را در پیش بگیریم تا سیستم ایمنی بدن‌مان را تقویت کنیم. به این ترتیب سال جدید می‌تواند فرصتی برای افزایش آگاهی در زمینه مصرف میوه و سبزی‌ها و بهبود زیرساخت‌های کشاورزی برای تولید این محصولات باشد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم در پیامی به لزوم توجه به نظام مواد‌غذایی و شکنندگی این نظام اشاره کرده‌ است. میوه‌ها و سبزی‌ها منبع فیبر، ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند. فائو و سازمان بهداشت جهانی هم بارها توصیه کرده‌اند ‌ افراد بزرگسال روزانه دست‌کم ۴۰۰ گرم میوه و سبزی مصرف کنند. مصرف این مواد می‌تواند مانع بروز بیماری‌هایی نظیر سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و چاقی شود. به دنبال شیوع کرونا، این مساله اهمیت بیشتری پیدا کرده‌است.