به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، میشل بارنیر، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرده‌است به تلاش خود برای یافتن راهی جهت توافق تجاری با بریتانیا ادامه خواهد داد اما احتمال یافتن راهکار برای تنگنای فعلی در مذاکرات تجاری برگزیت مشخص نیست.

او بعد از وقفه مذاکرات در ایستگاه قطار به خبرنگاران در لندن گفته‌است: «ما آرامش خود را مثل همیشه حفظ می‌کنیم و اگر هنوز هم راهی باشد، آن را بررسی خواهیم کرد.»

یکی از مقامات هم روز جمعه به رویترز گفته بود توافق میان اتحادیه اروپا و بریتانیا «قریب‌الوقوع» است و احتمالا پیش از پایان این هفته انجام خواهد شد مگر اینکه مذاکرات در دقیقه آخر با مشکل مواجه شود.

این مقام مسوول گفته‌است اتحادیه اروپا قاطعانه روی درخواست خود برای یارانه‌های دولتی ایستاده‌است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود می‌گوید منبعی در دولت بریتانیا، این بلوک ۲۷ کشوری را به طرح درخواست دقیقه نودی در مذاکرات متهم کرده و به همین دلیل این درخواست را نپذیرفته‌است. اما باز هم منابع بریتانیایی گفته‌اند احتمال شکست در مذاکرات بسیار ضعیف است.

همچنین یکی از مقامات گفته‌است رهبران اتحادیه اروپا احتمالا این ماه به صورت جداگانه از طریق ویدئوکنفرانس نشستی می‌گذارند که پیش از نشست اصلی در دهم و یازدهم دسامبر خواهد بود.