به گزارش روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز علی اکبر مشرفی، سرپرست گروه صنعتی بارز هدف اولیه تولید این تایر را نشانه سرآمدی تحقیقاتی و توان طراحی در صنعت تایر کشورعنوان کرد و گفت: تایر ۴۴۵/ ۶۵ R ۲۲.۵ با تحمل باری نزدیک به ۶ تن و عرض مقطعی اندکی کمتر از نیم متر این امکان را به سازندگان تریلر می‌دهد تا نسبت به حذف یک محور به طور کامل و حذف دو حلقه تایر سنگین در یک محور اقدام کنند.

مشرفی هدف از طراحی و ساخت این تایر را ایجاد یک گروه محصول جدید، دستیابی به دانش فنی طراحی تایرهایwide base و شاخص بودن و تاثیرگذاری علمی در صنعت خودروی کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ایده اولیه این طرح به قبل و همزمان با عقد قرارداد ساخت دستگاه‌های تایرسازی جدید برمی گردد، گفت: کار در این پروژه پس از نصب ماشین آلات ساخت و جمع آوری اطلاعات برای دسترسی به دانش فنی طراحی، در مهرماه ۱۳۹۸ با ۱۴ نفر نیروی کارآمد و متخصص آغاز شد و سرانجام با اتکا به توان فنی مهندسان جوان اداره تحقیقات و توسعه به نتیجه رسید.

سرپرست گروه صنعتی بارز تولید این تایر را گامی بزرگ در راستای کاهش قیمت تمام شده، حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌های تایر جایگزین و کاهش مصرف سوخت اعلام کرد و گفت: طبق برنامه زمان‌بندی زمان تحویل این تایر تا پایان سال ۱۳۹۹ است اما زمان و میزان تولید انبوه آن بستگی به نیاز بازار و اعلام برنامه ریزی تولید دارد.