عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درخصوص توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی منطقه آزاد قشم و وعده راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی چابهار اظهار کرد:‌ همچنان بر سر قول راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی هستیم. اصلی‌ترین مساله‌ای که درحوزه زیرساختی داریم بحث فرودگاه و سفر به چابهار است؛ در موضوع فرودگاه پیگیری‌های خیلی خوبی در چند سال اخیر صورت گرفته است.وی ادامه داد: درحال‌حاضر مشخصا در این رابطه دو سناریو درحال پیگیری است؛ توافقی با نیروی هوایی در محل کنونی فرودگاه (کنارک) انجام داده‌ایم که براساس آن ۲۵۰ هکتار زمین برای توسعه در اختیار سازمان منطقه آزاد چابهار قرار می‌گیرد.وی تصریح کرد: طرح این سناریو آماده شده و درحال برنامه‌ریزی برای ساخت آن هستیم.مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اعلام اینکه منابع مالی اجرای این طرح برای سال‌جاری پیش‌بینی شده است، در پاسخ به این پرسش که چه میزان منابع مالی پیش‌بینی شده است، گفت:‌ ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ترمینال ۹ تا ۱۰ هزار مترمربع مورد نیاز است و برج و سایر تجهیزات مورد نیاز در این فرودگاه موجود است.وی با بیان اینکه این ترمینال ظرفیت فرودگاه را یک میلیون نفر افزایش می‌دهد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ساخت این ترمینال در دستور کار قرار گرفته که منابع مالی آن از محل منابع داخلی (درآمد) سازمان منطقه آزاد تامین خواهد شد.وی بیان کرد: ‌به‌طور همزمان فرودگاه‌ بین‌المللی چابهار نیز در دستور کار قرار دارد که مصوبه آن اخذ شده است. این یک برنامه بلندمدت است که در واقع یک شهر فرودگاهی و هاب لجستیکی محسوب می‌شود. یعنی قسمت بار این شهر فرودگاهی اهمیت ویژه‌ای دارد که قرار است با بندر شهیدبهشتی کار کند.وی ادامه داد: از این‌رو در نزدیکی شهر چابهار احداث شهر فرودگاهی جانمایی شده تا پیوند راه‌آهن، بندر، جاده و حمل‌ونقل هوایی در شهر لجستیکی محقق شود.

سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد میزان خسارات وارده به واحدهای صنفی مناطق سیل‌زده کشور گفت: اتاق اصناف ایران به کمک اتاق‌های اصناف استان‌ها درحال بررسی میزان خسارات وارده به اصناف در مناطق سیل زده است، اما هنوز جمع‌بندی قطعی در این مورد انجام نشده است. رئیس اتاق اصناف ایران افزود: به محض جمع‌بندی و کامل شدن اطلاعات در مورد خسارات وارد شده به اصناف نتیجه را برای انعکاس به دولت به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای کمک به اصناف سیل‌زده در استان‌های مختلف کشور انجام خواهد شد و آیا تسهیلاتی به این آسیب‌دیدگان از سیل‌ پرداخت می‌شود، گفت: با توجه به مذاکراتی که با وزیر صنعت انجام شده، امیدواریم این خسارت‌ها به شیوه مطلوبی از طرف دولت جبران شود. ممبینی با بیان اینکه قطعا تسهیلات کم‌بهره برای جبران خسارت به اصناف سیل‌زده پرداخت می‌شود، اظهار کرد: با توجه به وسعت و شدت خسارت در تلاش هستیم تا از طریق پرداخت‌ وام‌های بلاعوض این خسارت‌ها را جبران کنیم. رئیس اتاق اصناف بیان کرد: بیشتر آسیب‌های وارده شده براساس مشاهدات نمایندگان ما در استان‌ها به استان‌های لرستان، گلستان و مازندران وارد شده و از این میان هم اصناف شهر سیمرغ واقع در استان مازندران دچار خسارت‌های فراوانی بر اثر سیل شده‌اند. وی با تاکید بر اینکه اصناف پلدختر در استان لرستان هم بر اثر سیل بسیار آسیب دیده‌اند، گفت: تاکنون رقم دقیقی از میزان خسارت وارده حاصل نشده است.