وی بر لزوم ترویج اقتصاد مقاومتی که یکی از رسالت‌های مناطق آزاد است، تاکید کرد و گفت: ترمینال فرودگاه منطقه آزاد ماکو برای جابه‌جایی یک میلیون مسافر در سال طراحی شده است. عملیات اجرایی کارگو (خدمات باربری) فرودگاه ماکو شروع شده که از لحاظ اقتصاد مقاومتی تاثیر آن در منطقه احساس خواهد شد. رئیس هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه بر کمبود‌های فرودگاه منطقه آزاد ماکو اشاره و اضافه کرد: برای تبدیل‌شدن این فرودگاه به یک فرودگاه بین‌المللی، باید مخازن سوخت هواپیما در فرودگاه باشد که در آینده نزدیک مناقصه آن انجام گرفته و بعد از اتمام آن پروازهای خارجی در چارت پروازی فرودگاه درج خواهد شد.

فروزان، فرودگاه را یک فرصت در جهت جذب گردشگر خارجی به کشورمان عنوان کرد و ادامه داد: سالن ترمینال فرودگاه ماکو در آینده نزدیک با ورود و حضور بخش‌خصوصی شهرک این فرودگاه که متشکل از هتل و بازارچه‌های آن است، احداث خواهد شد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با بیان اینکه پارک مجللی در ورودی شهر بازرگان از سمت گمرک ساخته خواهد شد، ادامه داد: همچنین در شهر ماکو نیز از سمت ورودی شهر یک پارک جدید نیز ساخته خواهد شد که در سال آینده بعد از برگزاری مناقصه آن استارت ساخت زده خواهد شد.

فروزان با عنوان اینکه ۱۸ هتل و مهمانپذیر در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با ۵۰۰ تخت میزبان مسافران خواهند بود، اضافه کرد: ۱۴ مدرسه و خانه معلم در کنار مهمان‌پذیرها و هتل‌ها وظیفه اسکان مسافران نوروزی را برعهده دارند. وی بر استقرار ۸ ایستگاه ایمنی و سلامت در منطقه آزاد ماکو تاکید کرد و از برگزاری مراسمی با عناوین پیشواز نوروز و بهار در فرودگاه ماکو و شهرهای منطقه آزاد ماکو خبرداد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از برگزاری جشنواره‌های عیدانه از ۲ تا ۱۰فروردین ماه در این منطقه خبر داد و افزود: این جشنواره در محل نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد ماکو برگزار خواهد شد.