Untitled-2 copy

انتشار اخباری مبنی بر اینکه شرکت تتر، پشتیبان بزرگ‌ترین استیبل‌کوین جهان، به دلیل نقض بالقوه قوانین ضدپول‌شویی و توسط دفتر دادستانی منهتن تحت تحقیقات جنایی قرار دارد، منتشر شد، باعث شد که سودهای اخیر این شرکت به ضرر تبدیل شود. قیمت بیت‌کوین نیز روز جمعه پس از انتشار این اخبار به‌شدت کاهش یافت. با این حال، پائولو آردوینو، مدیرعامل شرکت تتر، این اخبار را تکذیب کرد و قیمت بیت‌کوین کمی رشد کرد تا زیان واردشده را جبران کند. جدا از تاثیر اخبار تتر، بسیاری از تحلیلگران علت نوسانات رمزارز را مربوط به نااطمینانی قبل از انتخابات می‌دانند زیرا نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رقابت تنگاتنگی بین کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا وجود دارد.

تیم کراچونوفسکی، فعال حوزه کریپتو گفت: «ترامپ بیشتر از هریس از رمزارزها حمایت خواهد کرد. او وعده داده که بیت‌کوین را تبدیل به ذخیره ارزی خواهد کرد. او همچنین ایلان ماسک را در کنار خود دارد؛ کسی که مدت‌ها حامی پیشرفت تکنولوژی بوده و با بازار رمزارز رابطه خوبی دارد. حمایت او می‌تواند ارزش زیادی برای حزب جمهوری‌خواه و سیاست‌های نظارتی در مورد دارایی‌های دیجیتال داشته باشد» رایان لی، تحلیلگر بازار می‌گوید: «انتخابات ایالات‌متحده می‌تواند تاثیر زیادی بر بیت‌کوین و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال داشته باشد. عوامل کلیدی مانند سیاست‌های نظارتی، استراتژی‌های اقتصادی و احساسات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در شکل‌دهی به پویایی بازار دارند. از دیدگاه کریپتو و بیت‌کوین، درک موضع نامزدها در مورد مقررات، مالیات، تورم، اقتصاد، نوآوری و بلاک‌چین ضروری است.

همزمان با تب‌وتاب انتخابات آمریکا، گزارش‌ها از نشست بریکس در روسیه می‌تواند بر قیمت رمزارزها تاثیرگذار باشد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، دلارزدایی موضوع اصلی نشست بریکس در کازان بود. این بلوک بر روی فناوری بلاک‌چین، رمزارزها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به عنوان ابزاری برای دستیابی به هدف خود برای دور زدن دلار و همچنین شکست دادن انحصار شبکه سوئیفت تمرکز کرده است. داگلاس یووان، نویسنده کتاب «ارز بریکس؛ عصر جدید مالیه جهانی با پشتوانه طلا»، گفت: «طلا مدت‌هاست که به عنوان یک ذخیره قابل اعتماد و با ارزش شناخته می‌شود که از سرمایه افراد در برابر عدم اطمینان اقتصادی و تورم محافظت می‌کند. این شهرت ماندگار حتی پس از کنار گذاشتن استاندارد طلا در دهه 1970 نیز پابرجاست.» او استدلال کرد که بلوک بریکس می‌تواند با استفاده از ذخایر طلای خود، جایگزینی باثبات و معتبر برای دلار آمریکا ایجاد و نفوذ اقتصادی خود را در صحنه جهانی تقویت کند. همچنین اعضای بریکس می‌توانند برای تنوع بخشیدن به سبد دارایی خود، در کنار طلا از رمزارز نیز استفاده کنند. این می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ بازار کریپتو باشد.