Untitled-2 copy

 بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال روز دوشنبه بیش از ۳ درصد افزایش قیمت یافت و بالاترین قیمت دو هفته گذشته را در سطح 66 هزار و 264 دلار تجربه کرد. رمزارزهای کوچک‌تر مانند اتر نیز پیشرفت کردند. طبق نظر برخی از کارشناسان، این حرکت صعودی ممکن است ادامه یابد و راه را برای نزدیک شدن بیت‌کوین به مرز 67 هزار دلار هموار کند. در این روز نسبت خریداران بیت‌کوین به فروشندگان این دارایی به بالاترین سطح خود در ماه گذشته رسید. این معیار که نسبت حجم خرید اران به فروشندگان بیت‌کوین را نشان می‌دهد عدد 1.19 را به ثبت رساند.

نسبت بزرگ‌تر از یک به این معناست که تعداد خریداران بیشتر از فروشندگان است. این می‌تواند نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای بیت‌کوین باشد که به روند صعودی پایدار اشاره دارد. در کنار رشد بیت‌کوین، ارزش سهام شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز از رشد قابل قبولی برخوردار بود. ارزش سهام شرکت سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی حدود 6.5 درصد رشد کرد و به 224.68 دلار رسید، در حالی که ارزش سهام کوین‌بیس با 4.5 درصد رشد به 184.29 دلار رسید. در این میان ارزش شرکت‌های استخراج ارزهای دیجیتال نیز افزایش یافت.

پس از انتشار داده‌های اقتصادی ناامید‌کننده از اقتصاد چین و مواجهه این کشور با مشکلات جدی، سران پکن تلاش کردند تا اقتصاد خود را احیا کنند. با این حال مشخص نیست که دولت در آینده دقیقا چه مقدار محرک مالی تزریق می‌کند. کارولین مورون، فعال بازار رمزارز گفت: «بازارها احتمالا از ضعف اقتصاد چین سیگنال خواهند گرفت تا به بازار بیت‌کوین رجوع کنند. چرا که پیش از این چرخش سرمایه از بیت‌کوین به بازار سهام چینی بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر گذاشته بود. علاوه بر این، رقابت ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده ممکن است پشتوانه دیگری برای دارایی‌های دیجیتال فراهم کند. پیش‌بینی‌های انتخاباتی در روزهای گذشته تغییر کرده‌اند و شانس پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه طرفدار رمزارز، کمی افزایش یافته است. بنجامین سلرماجر، مدیر سرمایه‌گذاری مگنت‌کپیتال، گفت: «بهبود اخیر در نظرسنجی ترامپ، استقبال بازار و تاثیر مثبت خبرهای خوب بر قیمت را تقویت می‌کند.»

همچنین کاهش تورم در ایالات‌متحده نیز می‌تواند از رشد قیمت ارزهای دیجیتال حمایت کند. طبق داده‌های منتشرشده، تورم آمریکا در ماه سپتامبر به روند کاهشی خود ادامه داد. کاهش فشارهای تورمی می‌تواند مشارکت سرمایه‌گذاران را در دارایی‌های پر‌ریسک مانند ارزهای دیجیتال تقویت کند. داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر، معمولا قیمت بیت‌کوین در نیمه دوم ماه اکتبر با رشد مواجه بوده است. بیت‌کوین روز گذشته در کانال 66 هزار دلار معامله شد که بالاتر از سطح مقاومت ۶۳ هزار و ۲۹۰ دلاری است. اگر این روند صعودی ادامه پیدا کند، عبور از این مقاومت موفقیت‌آمیز خواهد بود و به بیت‌کوین اجازه می‌دهد تا رشد خود را به سمت ۶۷ هزار دلار ادامه دهد. اگر بیت‌کوین از این آستانه عبور کند، می‌تواند بار دیگر به بالاترین سطح پنج ماهه خود یعنی قیمت ۷۱ هزار ۹۰۶ دلار دست یابد. با این حال، اگر در آینده فشار فروش بیت‌کوین افزایش یابد، ممکن است قیمت آن به ۶۰ هزار و ۶۲۷ دلار کاهش یابد و پیش‌بینی صعودی فعلی را منتفی کند.