بر اساس این گزارش، بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۶میلیارد و ۲۲۷میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک‌میلیارد و ۷۶۲میلیون دلار ارز تامین کرده است. بانک مرکزی در مجموع ۷میلیارد و ۹۸۹میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی را با نرخ ۲۸۵۰۰تومان و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر تامین کرده است. این گزارش حاکی از آن است که در این بازه زمانی برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۹میلیارد و ۶۹۰میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۸میلیارد و ۱۲۱میلیون دلار و در مجموع ۲۷میلیارد و ۸۱۱میلیون دلار تامین ارز صنایع صورت گرفته است.

این گزارش حاکی از آن است تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل‌ونقل و خودرو» معادل ۲میلیارد و ۶۶۰میلیون دلار، «صنایع معدنی» ۲میلیارد و ۲۰میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل یک‌میلیارد و ۹۲۲میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲میلیارد و ۴۸۸میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» ۲میلیارد و ۶۰میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل ۹۹۰میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک‌میلیارد و ۸۶۸میلیون دلار، یک‌میلیارد و ۵۵۶میلیون دلار، یک‌میلیارد و ۴۶۷میلیون دلار، ۲۸۱میلیون دلار، ۶۸۳میلیون دلار، ۵۳میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۲۱مهر ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

همچنین تا تاریخ ۲۱مهر ماه، سایر صنایع ۷میلیارد و ۵۵۴میلیون دلار ارز نیمایی و بیش از ۲میلیارد و ۲۱۳میلیون دلارارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند.در روز شنبه ۲۱مهرماه۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۵۰هزار و ۴۲تومان، یورو با نرخ ۵۴هزار و ۷۵۵تومان و درهم با نرخ ۱۳هزار و ۶۲۶تومان مورد مبادله قرار گرفت. همچنین تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۷هزار و ۷۵۰تومان، مبادله یورو با نرخ ۵۲هزار و ۲۴۷تومان و مبادله درهم با نرخ ۱۳هزار و ۲تومان بود.پنجاه و هشتمین حراج شمش طلا در تاریخ یکشنبه ۲۲مهرماه و بیست‌ودومین حراج سکه طلا مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تاریخ دوشنبه ۲۳مهر ماه برگزار می‌شود.

1