سیداحسان خاندوزی در آخرین روز دومین گردهمایی فصلی مدیران‌کل استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، با اشاره به اینکه گاهی مدیران ما در استان‌ها با موارد خاصی در نظام اداری روبه‌رو می‌شوند، گفت: ما برای حل این موارد به ساز‌و‌کار «یادداشت وزارتی» نیاز داریم تا من در اسرع‌وقت در جریان قرار بگیرم و بتوانم از طریق مسوولان مرتبط مشکل را رفع کنم. وزیر اقتصاد از معاون توسعه مدیریت و منابع خود خواست تا این یادداشت‌ها را به‌طور مستقیم و خارج از بوروکراسی اداری، ظرف کمتر از ۲۴ساعت به وی ارسال کند تا اقدام لازم و مقتضی صورت گیرد. او همچنین به مدیران‌کل استانی تاکید کرد نسبت به ارسال این نکات دقت و بررسی لازم را داشته باشند تا مسائل مطروحه بر اساس ادله متقن داشته‌باشد.

او درخصوص تغییرات ساختار اداری وزارت اقتصاد در استان‌ها گفت: در حال‌حاضر هیچ‌گونه ادغامی مدنظر ما نیست و فقط یک نوع ارشدیت برای مدیرکل اقتصادی برای هماهنگی‌های بیشتر بین دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان‌ها درنظر گرفته‌شده و تغییر اصلی در تجمیع واحد‌های عمومی ادارات از قبیل روابط‌عمومی‌ها، واحد‌های حقوقی و... است. او با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد با تمایل خود به‌عنوان اولین دستگاه به‌دنبال این تغییرات است، بیان کرد: اگر در انجام این موضوع با تدبیر عمل کنیم، می‌تواند نمونه خوبی از اصلاحات اداری کم‌هزینه و مفید در کشور باشد. وزیر اقتصاد تاکید کرد: در این تغییرات نباید پاسخگویی و اختیارات مستقیم مدیران‌کل دستگاه‌های تابعه در استان‌ها خدشه‌دار شود. باید تلاش شود ضمن حفظ هویت مستقل این مدیران‌کل، تعامل و ارتباط خوبی که در حال‌حاضر وجود دارد بیش از پیش برقرار باشد؛ زیرا در صورتی‌که نتوانیم این اصلاحات را به‌درستی جلو ببریم هزینه مادی و معنوی و خسران برای ما به‌همراه خواهد داشت.

خاندوزی در ادامه مساله مولدسازی را به‌عنوان مبحث اصلی گردهمایی‌های فصلی مدیران‌کل استانی وزارت اقتصاد برشمرد و اظهار کرد: همیشه تاکید کرده‌ام که در این مساله باید عینا سازوکار آیین‌نامه اجرایی مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت لحاظ شود و نباید هیچ سازوکار دوگانه و مغایری را در پیش بگیریم. او با بیان اینکه بیشتر نظرات مدیران‌کل استانی در این جلسه موارد مفید و خوبی است از مدیران‌کل استانی خواست ظرف مدت ۱۰ روز آینده نکات مربوط به اصلاحات مرتبط با آیین‌نامه اجرایی مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت را ارسال کنند.

وی با اشاره به مطرح بودن آیین‌نامه سرمایه‌گذاری در کمیسیون اقتصادی دولت تاکید کرد: در اسرع‌وقت پیگیری‌های لازم انجام شود تا این آیین‌نامه به صحن هیات‌دولت ارسال‌شود و هر دستگاهی که نظراتی در این‌خصوص دارد در این صحن دیدگاه‌های خود را بیان کند. وزیر اقتصاد در ادامه به اهمیت اشتغال و تولید در استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: هر استان دو پروژه غیردولتی اولویت‌دار خود را که نیاز به دریافت تسهیلات بانکی داشته و ضرورت دارد تا پایان سال‌به اتمام و بهره‌برداری برسد ظرف مدت ۲۴ ساعت آینده به وزارتخانه اعلام کند تا برای این پروژه‌های کلیدی مجوز خاص اخذ کنیم./شادا