او با اشاره به گستردگی این پروژه و درگیری چندین ارگان کشوری برای برگزاری این رویداد تاریخی-مذهبی گفت: خوشبختانه امسال، شرکت بیمه میهن به‌عنوان بیمه‌گر اربعین با بهره‌گیری از تجربیات بیمه‌ای سال گذشته بیمه سامان توانست با استقرار زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقداماتی چون استقرار مترجم در بیمارستان‌ها و مواکب درمانی، امداد هوایی، اپلیکیشن بامیهن، استقرار مرکز مانیتورینگ و اتصال آن به سازمان‌های مرتبط و... خدمات شایسته‌ای به زائران ارائه دهد. استادهاشمی در ادامه بر ضرورت ایجاد یک هم‌افزایی برای یک برنامه مدون و مستمر به‌منظور ارائه خدمات از سوی نهادهای مرتبط تاکید کرد و گفت: همواره زائران برای حضور در رویداد بزرگ اربعین و در فواصل مختلف برای زیارت در رفت و آمد هستند.

لذا باید نسبت به تدوین آیین‌نامه برای یک بیمه‌نامه زیارتی اقدام کنیم تا هموطنان ما در طول سال هم از خدمات بیمه بهره‌مند شوند. او افزود: همچنین باید با هم‌اندیشی میان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و بررسی نقاط ضعف، بتوانیم در سال‌های آتی با مشکلات کمتری این رویداد را برگزار کنیم. او تصریح کرد: ما به سهم خود و به‌عنوان نهاد ناظر در اولین فرصت نسبت به تدوین آیین‌نامه بیمه‌نامه اربعین اقدام خواهیم کرد و انتظار داریم با توجه به فراگیری و اهمیت این بیمه‌نامه، همچون بیمه شخص ثالث نگاه شود و قانونی برای آن تصویب شود.رئیس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه فارغ از نگاه اقتصادی و در راستای نقش‌ حمایتی و مسوولیت اجتماعی خود در این رویداد حضور دارد؛ اما باید ضوابط و قوانین امر بیمه‌گری از سوی نهادهای مرتبط نیز رعایت شود.

استادهاشمی یکی از این موارد را دریافت مستقیم حق بیمه توسط شرکت بیمه‌گر دانست و گفت: طبق قانون بیمه، حق بیمه باید صرفا به حساب شرکت بیمه‌گر واریز شود و پس از وصول آن، تعهدات بیمه‌گر آغاز شود در صورتی که در حال حاضر حق بیمه‌ها را سازمان حج و زیارت دریافت می‌کند و در فواصل مختلف به حساب بیمه‌گر واریز می‌کند. او در بخش دیگری از سخنان خود خواهان همکاری و تعامل بیشتر سایر سازمان‌های حاضر در این رویداد با شرکت بیمه‌گر اربعین شد و گفت: ما نمی‌توانیم بیش از ظرفیت و چارچوب‌های قانونی بیمه‌گری از شرکت بیمه خصوصی انتظار داشته باشیم و باید به آنها در ارائه خدمات کمک کنیم. در ادامه کریمی، سرکنسول کنسولگری کربلا نیز ضمن قدردانی از خدمات شرکت بیمه میهن و حضور شبانه‌روزی کارشناسان و مدیران ارشد این شرکت در کربلا و نجف گفت: وزارت امور خارجه با نگاه حمایتی هزینه ویزا برای زائران ایرانی و اتباع خارجی را حذف کرد.

او افزود: اربعین تبلور واقعی از حکومت است و ما برای انجام آن به بهترین شکل با تمام قوا در صحنه حاضر شدیم. کریمی با اشاره به شرایط خاص کشور عراق و زائرپذیر بودن آن، خواهان استمرار حضور شرکت‌های بیمه در این کشور شد و گفت: باید فرهنگ بیمه برای زائران نهادینه شود و هیچ زائری بدون بیمه وارد خاک عراق نشود. او افزود: نیاز زائران صرفا بیمه درمان نیست، بلکه سایر بیمه‌ها چون مسوولیت و آتش‌سوزی مواکب، بیمه‌های خودرو و... نیز باید برای آنها لحاظ شود تا اینجا دچار مشکل نشوند.