براساس این گزارش، پایین‌‌ترین نرخ تورم در ژاپن، لوکزامبورگ، اسپانیا و سوئیس به ثبت رسیده است، به‌‌طوری که این کشورها همگی نرخ تورم کمتر از ۴ درصد را ثبت کرده‌‌اند. با این وجود، تورم در مجارستان و ترکیه از ۲۰ درصد هم فراتر رفته است. تورم انرژی در کشورهای عضو OECD از ۹/ ۱۱درصد در ماه فوریه به ۳/ ۱ درصد کاهش یافته است.

این سقوط تا حد زیادی نشان‌دهنده افزایش شدید شاخص قیمت مصرف‌‌کننده انرژی در مارس ۲۰۲۲ (یعنی اثر پایه) است. تورم انرژی در ۳۶ کشور از ۳۸ کشور OECD کاهش یافته است و حتی در مقایسه با سال گذشته در ۱۳ کشور منفی بوده است. البته این امر روندی جهانی نبوده است و تورم انرژی در شش کشور، بالای ۲۰ درصد باقی مانده است. در همین حال، تورم مواد غذایی در OECD برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته است و از ۹/ ۱۴ درصد در فوریه به ۰/ ۱۴ درصد در ماه مارس رسیده است؛ درحالی‌‌که تورم بدون در نظر گرفتن مواد غذایی و انرژی ثابت مانده است.

 تورم گروه۷ در مارس ۲۰۲۳، به ۴/ ۵ درصد کاهش یافته است که بیانگر روند کاهشی نسبت به تورم ۴/ ۶ درصدی در فوریه است. تورم ایتالیا بیشترین کاهش را به ثبت رسانده است که نشان‌دهنده کاهش شدید تورم در بخش انرژی است. در کانادا، ژاپن و ایالات‌متحده، پایین بودن قیمت انرژی به کاهش تورم اصلی کمک کرده است. تورم غذا و انرژی عامل اصلی تورم کل در ایتالیا باقی مانده است، درحالی‌‌که تورم بدون احتساب غذا و انرژی، محرک اصلی در تورم کانادا، آلمان، بریتانیا و ایالات‌متحده بوده است. در فرانسه و ژاپن، هر دو مولفه تقریبا به‌‌طور مساوی در تورم کل سهم داشته‌‌اند.

در منطقه یورو، تورم سالانه اندازه‌‌گیری‌‌شده با شاخص هماهنگ قیمت‌‌ مصرف‌‌کننده (HICP)، از ۵/ ۸ درصد در فوریه به ۹/ ۶ درصد در مارس ۲۰۲۳ کاهش یافته است. قیمت انرژی در ماه مارس ۹/ ۰ واحد درصد کاهش یافته است، درحالی‌‌که تورم مواد غذایی و همچنین تورم بدون مواد غذایی و انرژی هر دو اندکی افزایش داشته‌‌اند.  براساس این گزارش، تورم سالانه در گروه ۲۰ از ۸ درصد در فوریه ۲۰۲۳ در ماه مارس به ۹/ ۶ درصد کاهش یافته است. در مورد کشورهای دیگر، تورم در برزیل، چین، هند، اندونزی و عربستان سعودی نیز کاهش یافته است، اما در آرژانتین با افزایش همراه بوده است.