این رقم در سال۲۰۲۲ به تنها ۱۵۰۰میلیونر کاهش یافته است؛ درحالی‌که در سال‌های میان ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است. در این گزارش آمده است، آمریکا در حال از دست دادن جایگاه جذاب خود در میان میلیونرهای مهاجر است و «رویای آمریکایی» اکنون به حفظ زندگی کاهش یافته است. «رویای آمریکایی»، شعاری است که بر اساس آن ادعا می‌شود که مجموعه‌ای از آرمان‌ها از جمله آزادی، دموکراسی، حقوق، برابری و فرصت‌های یکسان باید به همه داده شود. در عین حال، در این گزارش به این نکته اشاره شده است که کشورهایی که تازه‌واردها به آن ورود می‌کنند، تغییر کرده است.

درحالی‌که قبلا بیشتر متقاضیان برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری از «کشورهای در حال توسعه با پاسپورت‌های ضعیف و دسترس‌های محدود به (سفرهای) بدون ویزا و با پویایی اقتصادی اندک بودند»، درحال حاضر، اکثر تازه‌واردان کنونی از کشورهای توسعه‌یافته هستند .به گفته تحلیلگران، ثروتمندان به‌دلیل توانایی آنها در سفر آزادانه در سراسر جهان، زنگ خطری برای سلامت یک اقتصاد هستند و این یک هشدار اولیه به روند آینده کشور است. آمریکا در حال از دست دادن جایگاه جذاب خود در میان میلیونرهای مهاجر است و «رویای آمریکایی» اکنون به حفظ زندگی کاهش یافته است.

آمارهای این موسسه نشان می‌دهد، آمریکا در سال۲۰۱۴، بیشترین ورودی (ثروت) خالص افراد را داشته است؛ به‌طوری‌که دارایی آنها به یک میلیون دلار یا بیشتر می‌رسد. با این حال، این کشور در سال۲۰۲۲ جایگاه ششم در رتبه‌بندی از این لحاظ در جهان را به خود اختصاص داده و پس از امارات، استرالیا، سنگاپور، کانادا و سوئیس قرار گرفته است. اندرو آمولز، رئیس بخش تحقیقات «ثروت جدید جهانی» (New World Wealth) که در تهیه این گزارش کمک کرده است، گفت: «افراد هنوز به آمریکا می‌آیند؛ اما تعداد افرادی که آمریکا را ترک می‌کنند افزایش زیادی داشته است.» این گزارش خاطرنشان کرده است، تعداد بیشتری از آمریکایی‌های ثروتمند به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند و «به دنبال مراتع سرسبزتر در خارج از کشور با رقم بی‌سابقه‌ای هستند.»