به گزارش روابط‌‌عمومی بیمه کوثر، ابوالفضل آقادادی همزمان با دوازدهمین سالروز تاسیس شرکت در دیدار و گفت‌وگوی صمیمی با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: با افتخار عرض می‌‌کنم که شرکت از ارکان و عناصر کافی برای بالندگی هرچه بیشتر برخوردار است که از جمله باید به سهامداران ارزشی و شناخته‌‌شده، اعضای هیات‌‌مدیره خبره، نیروی انسانی جوان و نخبه، مدیران باانگیزه و نمایندگان پرتلاش و منسجم اشاره کنم که آینده روشنی را در زمینه رشد و توسعه پایدار برای شرکت ترسیم می‌‌کنند. مدیرعامل بیمه کوثر در تشریح اهداف و برنامه‌های در دست اقدام شرکت گفت: افزایش رضایت ذی‌‌نفعان و سودآوری شرکت با کاهش مطالبات سررسیدشده، تقویت سیستم‌‌های مدیریت ریسک، تفویض اختیار، نوآوری در ارائه محصولات جدید، توسعه بازارهای جامعه هدف، بهینه‌‌سازی سبد سرمایه‌‌گذاری، تهیه سود و زیان به تفکیک سرپرستی‌‌‌‌های استانی، توسعه زیرساخت‌‌ها و ارتقا و کیفی‌‌سازی شبکه فروش از اهم اهداف و برنامه‌های شرکت است.

او تصریح کرد: طبق طرح تحول و حرکت راهبردی بیمه کوثر (طرح تحرک) اصول سیاستگذاری، راهبری، برنامه‌‌ریزی و نظارت در ستاد شرکت سازمان‌دهی و اختیارات حداکثری به سرپرستی‌‌های استانی تفویض می‌‌شود. همچنین مدیران سرپرستی‌‌ها و شعب بر اساس عملکرد نمایندگان اختیارات را به آنها واگذار و نظارت خود را قوی‌‌تر کنند. مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید بر جدیت بیش‌‌ازپیش در شناسایی، جذب و توسعه بازارهای جامعه هدف و کم‌‌ریسک گفت: شایسته است معاونان، مدیران و شبکه همکاران همزمان سه موضوع افزایش سهم از بازار، سودآوری و رضایت مشتریان را مدنظر قرار دهند که این مهم در فضای رقابتی امروز با خلاقیت، افزایش کیفیت خدمات، چابکی، تعامل و پاسخگویی درست، درخور و به‌‌موقع محقق خواهد شد.

آقادادی مدیریت ریسک صحیح بیمه‌‌گری را یکی از عوامل مهم در انتخاب بازار دانست و گفت: برای کنترل خسارت‌‌ها، حوزه‌های فنی و اتکایی باید شناخت کافی از شرایط بازار، ارائه نرخ متناسب با شرایط و نیز تمهیدات لازم برای کنترل و نگهداری ریسک‌‌های پذیرفته‌‌شده را داشته و با دقت پیگیری و اجرا کنند. او خاطرنشان کرد: برای ایجاد تمایز در خدمات باید رسیدگی به پرونده‌های زیان‌‌دیدگان در کمترین زمان ممکن انجام شود؛ به‌‌گونه‌‌ای‌که بیمه‌‌گذار حلاوت و شیرینی دریافت پوشش بیمه‌‌ای را در زمان مناسب حس کند. مدیرعامل شرکت نیروی‌‌انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه و دارایی هر شرکت و خالق ارزش‌ها معرفی کرد و افزود: انتظار دارم مدیران شرکت به موضوع جذب، ارتقا و نگهداشت کارکنان و نمایندگان حرفه‌‌ای توجه کنند.

ابوالفضل آقادادی ضمن تشریح عملکرد ۱۲ساله شرکت یادآور شد: بیمه کوثر فعالیت خود را در سال۱۳۸۹ با سرمایه اولیه به مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال آغاز کرده است و طی پنج مرحله سرمایه خود را به مبلغ ۱۶هزار میلیارد و ۸۸۵میلیون ریال افزایش داد. او با اشاره به اینکه حق‌‌بیمه تولیدی شرکت در ۶ماه نخست سال۱۴۰۱ از مرز ۴۱هزار میلیارد ریال عبور کرد، افزود: در این دوره فروش شرکت بیمه کوثر با ۵۶درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۱هزار و ۵۸۵میلیارد ریال رسید.

مدیرعامل شرکت از افزایش نسبت توانگری مالی شرکت در پنج سال در سطح یک خبر داد و افزود: این نسبت با حفظ سطح یک توانگری از ۱۰۰درصد به ۱۸۰درصد رسیده است. ابوالفضل آقادادی با تاکید بر اینکه بیمه کوثر در سال۱۴۰۰ در بخش درآمدهای حاصل از سرمایه‌‌گذاری و سود خالص در صنعت بیمه در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته است، یادآورشد: درآمد سرمایه‌‌گذاری شرکت در سال۱۴۰۰ بیش از ۱۲هزار میلیارد ریال بوده است. همچنین شرکت در سه ماهه ابتدایی سال۱۴۰۱ در رتبه دوم سودآوری قرار گرفته است.