رادیو ملی عمومی ایالات‌متحده (NPR) در گزارش خود در مورد این نظرسنجی که به‌‌طور مشترک با بنیاد رابرت وود جانسون و دانشکده بهداشت عمومی، دانشگاه هاروارد انجام شده بود، گفت که در حال حاضر هیچ قشر دیگری استرس مالی بومیان آمریکا را احساس نمی‌‌کند. بر اساس این، تقریبا ۲۷ درصد از بومیان آمریکا در فقر زندگی می‌‌کنند و این درصد بسیار بیشتر از بقیه اقشار قومی آمریکا است که نسبت فقرا در بین آنها به‌‌طور متوسط حدود ۱۵ درصد است.

از سوی دیگر در نظرسنجی گالوپ که روز دوشنبه منتشر شد، درصد آمریکایی‌‌هایی که می‌‌گویند در رنج هستند به ۶/ ۵ درصد افزایش یافته است. این تعداد از تابستان گذشته به‌‌طور پیوسته افزایش یافته و در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری در دوران رکود اقتصادی ۲۰۰۸ یا همه‌‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ است. گالوپ، شاخص کیفیت زندگی پاسخ‌‌دهندگان را بر اساس نحوه ارزیابی آنها از وضعیت فعلی زندگی و وضعیت پیش‌بینی شده در آینده با عناوین «در حال پیشرفت»، «در حال مبارزه» یا «در حال رنج» رتبه‌‌بندی می‌‌کند. نمره کمتر از چهار از ۱۰ به عنوان «در حال رنج» در نظر گرفته می‌‌شود، در حالی که نمره هفت یا بالاتر به عنوان در حال پیشرفت رتبه‌‌بندی می‌‌شود. در حالی که ۵۹ درصد از آمریکایی‌‌ها در نوامبر گذشته (آبان ماه) گفتند که در حال پیشرفت هستند، این تعداد از ژوئیه گذشته (تیر ماه) به ۵۱ درصد کاهش یافته است. با این حال، این کاهش به اندازه ۴۶ درصد ثبت شده در موج اول تعطیلی مشاغل در بهار ۲۰۲۰ یا ۴/ ۴۶ درصدی که در زمان سقوط بازار سهام در سال ۲۰۰۸ مشاهده شده بود نرسیده است.  با این حال، رقم ۶/ ۵ درصد که برای افراد در حال رنج ثبت شده بالاترین رقم ثبت شده توسط گالوپ از زمان شروع اندازه‌‌گیری در سال ۲۰۰۸ است.

افزایش آشکار رنج در آمریکا در حالی رخ می‌‌دهد که نظرسنجی‌‌ها در این کشور یکی پس از دیگری نشان می‌‌دهد که آمریکایی‌‌ها نسبت به وضعیت اقتصاد ایالات‌متحده بدبین هستند و این نگرانی‌‌های اقتصادی را بالاتر از همه مسائل دیگر ارزیابی می‌‌کنند. نرخ تورم ایالات‌متحده در حال حاضر ۵/ ۸ درصد است که اندکی نسبت به ۱/ ۹ درصد در ژوئن گذشته کاهش یافته است. با وجود افزایش قیمت مواد غذایی، سوخت و کالاهای مصرفی، دولت بایدن دست به هزینه‌‌های گزافی زده است. رئیس‌‌جمهور آمریکا از فوریه بیش از ۵۴ میلیارد دلار برای کمک‌‌های نظامی و اقتصادی به اوکراین اختصاص داده است و اوایل ماه جاری قانون آب‌وهوا، مراقبت‌‌های بهداشتی و اصلاحات مالیاتی را به تصویب رساند. بایدن در سخنرانی‌‌های خود تلاش کرده است که افزایش قیمت‌‌ها در کشورش را به گردن ولادیمیر پوتین، رئیس‌‌جمهور روسیه و عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین بیندازد. با این حال، تنها ۱۱ درصد از آمریکایی‌‌ها بر این باورند که پوتین مسوول افزایش قیمت بنزین است و میزان محبوبیت بایدن همچنان در حال کاهش است و در نظرسنجی گالوپ در ژوئیه به پایین‌‌ترین سطح خود یعنی ۳۸ درصد رسیده است.