برقراری با بیان اینکه مشاغلی همچون خیاطان نیز در قالب مشاغل فصلی زیر پوشش بیمه این صندوق قرار می‌‌گیرند، افزود: اراده ما بر این شکل گرفته که سالانه بتوانیم یک میلیون نفر را از طریق صندوق بیمه اجتماعی بیمه کنیم. او خاطرنشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ظرفیت بیمه کردن ۱۰میلیون نفر را دارد و هفت میلیون نفر در حال حاضر در کشور عضو هیچ صندوق بیمه‌‌ای نیستند و تا قبل از رسیدن به سن ۵۰سالگی باید از طریق این صندوق بیمه شوند. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور حوزه تامین اجتماعی و اشتغال و رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حوزه‌‌ای بسیار گسترده دانست و یادآور شد: معیشت، بیمه، درمان و عدالت همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت سیزدهم است و تمام تلاش ما حرکت در تحقق این اهداف است.

برقراری با بیان اینکه عدم تبیین فعالیت‌‌ها و اهداف این صندوق از دولت قبل به ما به ارث رسید، خاطرنشان کرد: از هر منظری باید برای تبیین این صندوق استفاده کنیم و مدیران و مسوولان باید شورای هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را جدی بگیرند. او با اشاره به تاسیس این صندوق در سال۱۳۸۴ گفت: جمعیت هدف این صندوق یک‌سوم یعنی معادل حدود ۳۰میلیون نفر است که با گذشت ۱۶سال تنها یک‌میلیون و ۵۰۰هزار نفر زیر پوشش این صندوق قرار گرفته‌‌اند که حدود سالانه یکدرصد است. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با تاکید بر اینکه با افزایش تعداد بیمه‌‌شدگان باید برای رفع فقر مطلق تلاش کنیم، افزود: در قالب اجلاس سراسری تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد شد تا بتوانیم جمعیت آرمانی، انقلابی و جامعه هدف را زیرپوشش قرار دهیم.

برقراری بیان کرد: در قالب طرح‌های جدید این صندوق، درصدد هستیم بازنشستگان صندوق را بیمه تکمیلی کنیم و به بازنشستگان مستمری و از کارافتادگی تعلق می‌‌گیرد. او بودجه صندوق بیمه اجتماعی را در سال گذشته یک‌‌هزار میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: امسال رقم بودجه این صندوق افزایش ۴۰درصدی داشت و به یک‌‌هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسید. صبح روز پنج‌شنبه نیز تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری همدان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با حضور علیرضا قاسمی‌‌فرزاد، استاندار همدان و بیت‌‌ اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور منعقد شد.