در این جلسه که به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد، مدیر روابط عمومی این بانک با تاکید بر رویکردها و سیاست‌های بانک مرکزی در دوره جدید به‌ویژه در حوزه اطلاع‌رسانی گفت: با توجه به انواع تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم و اینکه اقتصاد کشور بانک‌محور است و بانک‌ها نقش مهمی در گردش شریان اقتصادی و ضریب سرمایه در گردش تمام بنگاه‌های اقتصادی دارند، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم و فعالان اقتصادی درخصوص خدمات بانک‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و روابط عمومی بانک‌ها در خط مقدم این امر حضور دارند.

مصطفی قمری‌وفا با اشاره به ضرورت تغییر در شیوه اطلاع‌رسانی‌ها در شبکه بانکی متناسب با نیاز مردم و فعالان اقتصادی در شرایط کنونی تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت شبکه بانکی و ایجاد تعامل رسانه‌ای متناسب با شرایط کنونی در حوزه اطلاع‌رسانی دیداری، شنیداری و مکتوب و البته حضور جدی در شبکه‌های اجتماعی، اجتناب ناپذیر است.

او ضمن تاکید بر ضرورت افزایش سواد مالی جامعه در راستای تسهیل تصمیم گیری‌ها و رفتار پولی و مالی مردم افزود: از آنجا که این موضوع در نهایت می‌تواند به کاهش ریسک‌های اقتصادی و بهبود عملکرد اقتصاد کلان منجر شود، این موضوع در دستور کار جدی روابط عمومی بانک مرکزی قرار گرفته و از روابط عمومی‌های شبکه بانکی نیز انتظار می‌رود در این مسیر گام بردارند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی همچنین ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی شبکه بانکی را یادآور شد و افزود: اطلاع‌رسانی همه‌جانبه به مردم، امروز نیازمند یک راهبرد هم‌افزا است. از همین رو، برنامه‌ریزی برای تعامل و اطلاع‌رسانی از طرق رسانه‌های مختلف کشور باید در دستورکار قرار گرفته و به‌صورت منسجم و با همفکری روابط عمومی‌های شبکه بانکی انجام شود.

قمری‌وفا با اشاره به ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در ساختار اداری بانک‌ها به اهمیت سرعت عمل بانک‌ها در واکنش به اخبار جعلی و شایعات پرداخت و گفت: با توجه به فراگیری و اهمیت عملکرد بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور و زندگی مردم، برخی خبرهای غیرمستند رسانه‌ای و گاه خارجی همچون خبر کذب افزایش کارمزد خدمات بانکی با هدف تشویش افکار عمومی رخ می‌دهد که در این مواقع، روابط عمومی‌های بانکی باید به سرعت وارد عمل شوند و با انتشار اخبار صحیح در راستای تنویر افکار عمومی و برطرف ساختن نگرانی‌های عموم مردم اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی همچنین با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای شبکه بانکی در قالب موسسه مطبوعاتی پول و ارز (ایبنا) تاکید کرد: اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع درباره اعطای تسهیلات بانکی به مردم به‌ویژه وام ازدواج و نظایر آنکه جزو تکالیف قانونی بانک‌هاست و حتما باید در دستور کار روابط عمومی بانک‌ها قرار گیرد تا مشکلات مردم به حداقل برسد.