مدیر روابط عمومی ‌فولادمبارکه ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که در حوزه ارتباط با رسانه نمی‌توان یک‌طرفه پیش رفت. در این زمینه بهترین راه گفت‌وگو و نقد است که خوشبختانه در این جلسه شاهد ارائه نقدها و پیشنهادهای رسانه‌های مختلف بودیم‌. وی تصریح کرد: طی چند ماه اخیر تلاش بر این بوده که شرایط رسانه‌ای در فولادمبارکه بهبود یابد. در این راستا امیدواریم بتوانیم در بخش روابط عمومی ‌فولادمبارکه بسته کامل ارتباطی با رسانه‌ها را داشته باشیم. به گفته نباتی‌نژاد، طی جلسات قبلی که با اصحاب رسانه برگزار شد موارد بسیاری مطرح شده که در حال بررسی آنها هستیم و خبرهای خوبی برای رسانه‌ها داریم. البته یکسری مشکلات همچنان وجود دارد که با همفکری و برگزاری جلسات، مسائل مرتبط درخصوص ارتباط بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ باید حل شود.

 شرکت فولادمبارکه یک صنعت ملی است

وی تصریح کرد: شعار امسال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست و ما باید مانع‌ها را برداریم و از رسانه‌ها نیز پشتیبانی و حمایت لازم را به عمل آوریم. به گفته وی، با توجه به بالا بودن تعداد رسانه‌هایی که با مجموعه روابط عمومی ‌فولادمبارکه در تعامل و همکاری هستند، ممکن است چالش‌هایی در زمینه ارتباط با رسانه‌ها به وجود آید که قابل حل کردن است. مدیر روابط عمومی ‌شرکت فولادمبارکه افزود: بازوهای اصلی روابط عمومی ‌و صنعت، خبرگزاری‌ها، صداوسیما، پایگاه‌های خبری، رسانه‌های مکتوب و آنلاین هستند. وی خاطرنشان کرد: فولادمبارکه در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ فراز و نشیب‌های بسیاری به جهت تولید و حضور در مسوولیت‌های اجتماعی داشت که در نوع خود بی‌نظیر بود. نباتی‌نژاد گفت: برای مثال اگر کمک‌های فولادمبارکه در زمینه تهیه اکسیژن برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، همچنین دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مسوولیت اجتماعی این شرکت در کشور نبود فاجعه به بار می‌آمد.

 ۷۷ رکورد تولید در سال ۹۹

به گفته وی؛ در سال ۹۹ بیش از ۷۷ رکورد تولید را با شرایط تحریم و شیوع کرونا و... داشتیم و می‌توان گفت طی سال گذشته و ۶ ماه اول امسال این شرکت توانسته عملکرد بسیار خوبی در حوزه تولید داشته باشد. برای مثال اگر اجرای پروژه خط لوله گوره به جاسک و تولید محصولات جدید انجام نمی‌شد، در صنایع پایین‌دستی و کشور دچار مشکل می‌شدیم. مدیر روابط عمومی ‌فولادمبارکه ادامه داد: فولادمبارکه در قُله کار می‌کند و می‌درخشد و برای سال‌جاری نیز برنامه‌های مختلفی همچون از طرح تحول دیحیتال تا تولید محصولات مختلف را در دستور کار قرار داده است. وی با اشاره به برخی از حاشیه‌های به وجود آمده برای مجموعه فولادمبارکه گفت: گاهی اوقات برخی نقدها با غرض‌ورزی سیاسی همراه می‌شود که می‌تواند تولید را دچار مشکل کند یا اینکه فضا به سمت تخریب فولادمبارکه جلو می‌رود. رویکردی که ارتباطی با فضای تخصصی تولید و صنعت ندارد.

 ساختار روابط عمومی ‌فولادمبارکه منسجم است

نباتی‌نژاد افزود: روابط‌عمومی ‌فولادمبارکه سال‌ها است کارهای مختلفی را انجام می‌دهد و ساختار منسجمی ‌در این حوزه وجود دارد. برای مثال واحد مستندسازی فولادمبارکه سال‌هاست که در این حوزه فعالیت داشته و هرساله تمام تلاش بر این بوده تا این مجموعه روبه جلو حرکت کند.

وی تصریح کرد: حداقل در ۶ ماه گذشته تحولات مهمی ‌در همه بخش‌های حوزه روابط عمومی ‌داشته‌ایم.

 دغدغه انتشار و تولید اخبار در فولادمبارکه وجود دارد

مدیر روابط عمومی ‌فولادمبارکه افزود: همواره دغدغه‌ای در حوزه انتشارات و تبلیغات وجود داشت که ما برای آن یک واحد جدا تاسیس کردیم. همچنین تولید محتوا و شرایط را بهبود دادیم و اگر خبرنامه، پایگاه خبری ایراسین و تولید اخبار فولادمبارکه را رصد کنید، متوجه میزان تغییرات در این بخش خواهید شد.

 توجه و لزوم جریان‌سازی خبری

نباتی‌نژاد با بیان اینکه اکنون جایگاه روابط‌عمومی ‌فولادمبارکه تغییر کرده و نمی‌توان آن را با ۱۰ سال پیش مقایسه کرد، افزود: ما در روابط عمومی‌ شرکت فولادمبارکه به دنبال جریان‌سازی رسانه‌ای برای حمایت از تولید به ویژه تولید در صنایع معدنی هستیم. وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مجموعه روابط‌عمومی ‌در حوزه آموزش، برگزاری دوره ژورنالیست صنعت برای اهالی رسانه است که می‌تواند شناخت خوبی از صنعت را برای خبرنگاران به‌وجود آورد. مدیر روابط عمومی ‌فولادمبارکه ادامه داد: ما به دنبال پیشرو بودن در رسانه‌ایم و ساختارهای خود را به روز کرده‌ایم. در این زمینه انتقادپذیر هستیم و کارکردهای ارائه شده را قبول داریم.

 تدوین شیوه‌نامه رسانه‌ای برای ادامه همکاری با رسانه‌ها

وی افزود: برای بهبود تعامل میان روابط عمومی ‌فولادمبارکه و رسانه‌ها، شیوه‌نامه رسانه‌ای تدوین شده و برای آن قاعده تعریف کردیم تا در نهایت ارزیابی در فولادمبارکه انجام شود؛ البته نقدهایی بر ارزیابی وجود داشت که آن اضافه شدن شاخص‌های جدید برای این موضوع بود، اما باید اشاره شود که معیار اصلی این شیوه نامه ضوابط وزارت فرهنگ و ارشاد است و رسانه‌ها به سه گروه رسانه‌های تخصصی، غیرتخصصی و عمومی ‌تقسیم و نحوه تعامل با آنها مشخص شده است.

نباتی‌نژاد حاطرنشان کرد: با وجود انتظار رسانه‌ها از ما و حجم بالای کاری سعی کردیم ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشته و پاسخگوی عزیزان رسانه‌ای باشیم. به گفته وی، تلاش بر این است که تولید محتوای تخصصی در حوزه صنعت صورت بگیرد. بر همین اساس اتاق خبر برای این موضوع تشکیل شده و مبنای کار ما یک رویکرد تخصصی و حرفه‌ای در حوزه صنعت است.