وی افزود: دولت در بودجه ۱۴۰۱ هزینه‌‌‌هایش را مدیریت و محدود کرده است، برای اینکه پژوهش‌‌‌ها نشان داده، افزایش هزینه‌‌‌های دولت باعث رشد اقتصادی نمی‌شود. معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: رویکرد دولت در بودجه ۱۴۰۱ افزایش بهره‌وری بوده است.

قوامی گفت: یکی دیگر از الزامات رشد اقتصادی عدم‌استقراض از بانک مرکزی است که دولت تلاش کرده با محدود کردن هزینه‌‌‌ها به آن پایبند باشد و در صورت محقق نشدن درآمدها اوراق منتشر کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در تماس تصویری با این برنامه گفت: در بودجه تغییراتی رخ داده است که رویکرد دولت را به سمت تصمیمات بهتر نشان می‌دهد و اقدامات خوبی در بودجه انجام شده، اما کافی نیست. محمدرضا‌پور ابراهیمی اظهار کرد: تحقق رشد اقتصادی ۸‌درصدی در بودجه ۱۴۰۱ سخت است.

کارشناس مسائل اقتصادی هم تحقق رشد ۸درصدی اقتصادی را دشوار دانست. تیرداد احمدی گفت: ما نیازمند نقشه توسعه صنعتی بر مبنای آمایش در کشور هستیم. وی افزود: مردم از دولت مردمی توقع دارند ثروت عمومی جامعه را افزایش دهد، برای این کار دولت باید به دولت توسعه‌گرا تبدیل شود. ما ۱۰سال است که با نرخ رشد اقتصادی صفر از دنیا عقب افتاده‌‌‌ایم، اما می‌توانیم برگردیم و جبران کنیم. شرایط در کشور مهیاست. قطعا با زیرساخت‌‌‌هایی که در کشور وجود دارد و جمعیت جوان و تحصیل‌کرده می‌توانیم به این سمت حرکت کنیم.