گفته می‌شود از آنجا که بریتانیا به دنبال بهبودی اقتصادی ناشی از شوک‌‌های متعدد حاصل از برگزیت، کووید-۱۹ و تورم اقتصادی همراه آن است، نوآوری دیجیتال در قلب موفقیت اقتصادی آینده این کشور قرار خواهد داشت.

از آنجا‌ که اهمیت فناوری دیجیتال از زمان همه‌‌گیری جهانی اهمیت بیشتری پیدا کرده، در حال حاضر رقابتی تنگاتنگ میان کسب‌و‌کارها در اقصی نقاط جهان بر سر موفقیت در این سبک جدید از اقتصاد است. در این میان، تحقیقات جدید انجام شده نشان می‌دهد که اقتصاد دیجیتال بریتانیا در حال حاضر تا حد بسیار زیادی از نزدیک‌‌ترین رقبای خود جلوتر است. در حال حاضر کشورهایی که بزرگ‌ترین اقتصادهای دیجیتال را دارند، آمریکا با ۷۷۱ میلیارد دلار، چین با ۳۱۷ میلیارد دلار و ژاپن با ۱۶۴ میلیارد دلار از این بازار بزرگ سهم دارند. با این حال‌ بریتانیا تا حدودی با آنها فاصله دارد و ارزش اقتصاد دیجیتال این کشور بیش از ۱۰ برابر کوچک‌تر از ایالات‌متحده است.

به عنوان مثال، ارزش اقتصاد دیجیتال بریتانیا بیش از ۲۰ میلیارد دلار بالاتر از کره‌جنوبی است که مدت‌هاست به عنوان یک مرکز فناوری آسیایی برای رقابت با ژاپن در نظر گرفته می‌شود. با این‌حال، بریتانیا از سایر همتایان اروپایی خود در اقتصاد دیجیتال جلوتر بوده و با نزدیک‌‌ترین رقیب خود یعنی آلمان که ارزش اقتصاد دیجیتال خود را حدود ۱۰ میلیارد دلار کمتر از بریتانیا اعلام کرده، فاصله زیادی دارد.

موسسه&Strategy  با رتبه‌بندی هر کشور بر اساس ۸۶ شاخص، در پنج جبهه کلیدی، این مقادیر را تعیین کرد. این تحلیل باعث شد محققان مبانی، استعداد، نوآوری، پذیرش و تولید محلی اقتصادهای دیجیتال را در حدود ۱۰۹ کشور ارزیابی کنند.