به گزارش کریپتو پوتیتو، شاید رئیس‌جمهور السالوادور به‌دلیل تصمیم عجولانه در اعلام بیت‌کوین به‌ عنوان ارز قانونی کشورش با موجی از انتقادها روبه‌رو شده باشد، اما این انتقادات حرکت رو به جلوی او را متوقف نکرده و به نظر می‌رسد انگیزه او برای ادامه این راه حتی بیشتر هم شده است.

چندی پیش بوکله توییتی را به اشتراک گذاشت که راه‌اندازی چندین دستگاه استخراج بیت‌کوین را در یک نیروگاه تولید برق حرارتی نشان می‌داد. «نخستین قدم‌ها» کلمات کوتاهی بودند که بوکله در این توییت به زبان انگلیسی و با هشتگ بیت‌کوین خطاب به طرفدارانش گفت. این‌بار او حتی به خودش زحمت نداد که به زبان رسمی کشورش، اسپانیایی، توییت کند.

این توییت ویدئویی از نمای هوایی تاسیساتی را نشان می‌دهد که از گرمای آتش‌فشان‌ها برق تولید می‌کند. سپس کامیون باری نمایش داده می‌شود که با نشان دولت السالوادور مشخص شده است. پس از آن فردی دیده می‌شود که در حال راه‌اندازی یک فارم استخراج بیت‌کوین با چندین ماینر ای‌سیک (Asic) است. این ویدئو با نمایی پانوراما از نیروگاه به پایان می‌رسد. این توییت با بیش از ۲۸ هزار لایک، ۷ هزار و ۶۰۰ بازنشر و بیش از هزار و ۶۰۰ کامنت که در میان آنها طرفداران بیت‌کوین و اینفلوئنسرهایی چون دن هلد (Dan Held) از صرافی کراکن، جی هائو (Jay Hao) از صرافی ‌OKEx، اسپنسر شیف پسر پیتر شیف و کاربر توییتر با نام مستعار Hodlnaut دیده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین پست‌های رئیس‌جمهور السالوادور بوده است.

قانون بحث برانگیز بیت‌کوین که این ارز دیجیتال را به عنوان ارز قانونی در السالوادور اعلام کرد در رویداد بیت‌کوین ۲۰۲۱ میامی، اعلام و چند روز بعد به کنگره ارائه شد. قانون‌گذاران این کشور نیز در عرض چند ساعت بدون بحث چندانی آن را تصویب کردند.