به گزارش دیلی هودل، کی یانگ جو‌ خطاب به ۲۳۹هزار و ۷۰۰ دنبال‌کننده خود در توییتر گفت که ممکن است اتریوم پیش از ثبت اوج تازه بیت‌کوین بتواند اوج قبلی خود را بشکند. او در تشریح صحبت‌های خود به این مساله هم اشاره کرد که فاصله اتریوم از اوج تاریخی خود، بسیار کمتر از فاصله بیت‌کوین تا اوج قیمتش است. او در این باره گفت: این احتمال وجود دارد که پیش از رسیدن قیمت بیت‌کوین به اوج تاریخی‌اش، اتریوم به این محدوده برسد. در حال حاضر فاصله اتریوم به اوجش، کمتر از فاصله بیت‌کوین است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که اتریوم با شوک عرضه مواجه است. از سوی دیگر، روند خروج سرمایه بیت‌کوین از صرافی‌ها کندتر شده است که نشانه کمرنگ‌شدن احساسات مثبت حاکم بر بازار است. او در این باره گفت: تقاضای بیشتر، عرضه کمتر. بحران نقدینگی اتریوم از جانب فروشندگان همچنان تشدید می‌شود و این در حالی است که روند نزولی ماه مه موجودی صرافی‌ها متوقف شده است.

کی‌یانگ‌جو به افزایش انباشت سرمایه‌گذاران اتر هم اشاره می‌کند و آن را عاملی مثبت در روند صعودی این ارز دیجیتال به حساب می‌آورد. او در این باره گفت: به نظر می‌رسد نهنگ‌هایی که پیش از افزایش قیمت حجم بالایی از اتر را در قرارداد اتریوم ۲ سهام‌گذاری کرده بودند، باز هم سیلی از اتر را وارد این قرارداد کرده‌اند که مدرک دیگری دال بر صعودی‌بودن این ارز دیجیتال در بلندمدت است. این احتمال وجود دارد که نهنگ‌ها فکر می‌کنند قیمت معقول اتریوم در بلندمدت بیشتر از اینها است.

طبق آمارهای کریپتوکوانت، در حال حاضر ۸۴/ ۵ درصد عرضه اتر در قرارداد هوشمند اتریوم‌‌۲‌ ‌سهام‌گذاری شده‌اند.

اتریوم‌۲، به‌روزرسانی برای نسخه فعلی اتریوم به حساب می‌آید. پس از اجرای کامل اتریوم‌۲، پروتکل اجماع این ارز دیجیتال از اثبات کار به اثبات سهام تغییر خواهد کرد؛ این یعنی ماینرها جای خود را به اعتبارسنج‌ها خواهند داد.