او افزود: سازمان تامین اجتماعی در راستای تامین نیروی انسانی جدید، دو شیوه جذب را در دستور کار قرار داد که نخست، جذب نیروهای پیمانی که بعدا رسمی می‌شوند و دوم نیروهای قراردادی که در بخش‌های اداری و پشتیبانی مشغول به کار می‌‌شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: از سال ۹۸ مقدمات برگزاری دو آزمون استخدامی در سازمان تامین اجتماعی فراهم شد و از طریق برگزاری این آزمون‌ها، استخدام افراد جدید که سازمان به آنها نیاز فوری داشت میسر شد.

سالاری افزود: با فرا رسیدن زمان بازنشستگی کارکنان سازمان تامین اجتماعی، جای آنها در مسوولیت‌های گوناگون احساس می‌شد و آزمون‌های استخدامی که با همکاری سازمان سنجش در سطح کشور برگزار می‌شد رقابتی عادلانه برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی بود. او تاکید کرد: در بخش ارتقا و انتخاب مدیران در سازمان تامین اجتماعی، کار سخت‌تر از استخدام کارکنان جدید بود و برای اجرای طرح مدیران آینده در مرداد ۹۸ فراخوانی منتشر و اعلام شد از این پس همکاران در سطوح مدیریتی، مطابق نتیجه آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار شده انتخاب خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر، انتصاب مدیران بر مبنای شایستگی و بدون تبعیض و توصیه صورت می‌گیرد و اگر این طرح به صورت بلندمدت استمرار یابد اثر موثری برای سازمان به دنبال خواهد داشت. سالاری در ادامه بیان کرد: ما ۱۵ برنامه مهمی که در سازمان تامین اجتماعی اجرا شده است را مستند خواهیم کرد تا در آینده، قابل استفاده باشد و برای ۱۰ برنامه مهم‌تر، جلسات و نشست‌های «رویای تامین اجتماعی فراگیر» را به بحث خواهیم گذاشت. او افزود: در هفته آینده، جلسه‌ای برای ارائه گزارش، نظرات و مشورت‌ها برگزار خواهد شد.

این مقام مسوول گفت: استقرار طرح نسخه الکترونیکی پنج مرحله است؛ چهار مرحله آن اجرا شده و پیشرفت کار و میزان تحقق مطابق برنامه، پیش رفته است و برای اجرای کامل آن، یک گام باقی مانده است که در یک ماه آینده اعلام خواهیم کرد که پس از آن دفترچه کاغذی به طور کامل حذف خواهد شد.

سالاری اضافه کرد: مراکز دولتی در حال اتصال الکترونیکی به سازمان تامین اجتماعی هستند و به‌زودی پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی، منحصرا از طریق سامانه انجام خواهد شد. او تصریح کرد: در بخش بیمه‌ای تحول دیجیتال در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است و تاکنون ۳۰ سرویس، به‌صورت غیرحضوری به مردم ارائه شده و با تکمیل این فرآیند ۸۰ درصد مراجعات مردم به مراکز درمانی حذف خواهد شد. سالاری بیان کرد: درمان رایگان برای آحاد جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی، گام ارزشمندی است که برداشته شده است. او تاکید کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از دیگر مسائل مهم است که سازمان تامین اجتماعی پیگیر انجام آن است و دریافت مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت از دیگر مسائل با اهمیت است و سازوکارهایی برای دریافت این مطالبات اندیشیده شده است.