هر بشکه نفت‌برنت ۸۱ دلار و۸۹سنت معامله شد. نفت وست‌تگزاس‌اینترمدییت آمریکا که در هفته گذشته به کانال ۷۰ دلار سقوط کرده‌‌‌‌‌بود هر بشکه ۷۷ دلار و ۸۷ سنت قیمت خورد. این درحالی است که شاخص بازار نفت آمریکا کف قیمتی ۷۶دلاری و برنت ۸۰ دلاری را در روز جمعه تجربه کردند. در بازه هفتگی هرکدام از شاخص‌های بازار نفت بیشتر از ۵‌درصد رشد قیمتی داشته‌‌‌‌‌اند. به گزارش رویترز، برخلاف انتظار، داده‌های اقتصادی اتحادیه اروپا و بریتانیا از بهبود وضعیت اقتصادی این بلوک حکایت داشت به‌‌‌‌‌گونه‌‌‌‌‌ای که نشریه  (ING economics) نوشت: «به‌‌‌‌‌نظر می‌رسد اقتصاد از یک زمستان ضعیف درحال بازگشت است، اما ضعف تولید و تاثیر آن بر رشد اقتصادی همچنان یک نگرانی است.»

یک نظرسنجی از فعالان اقتصادی در بریتانیا، جهش فعالیت‌‌‌‌‌های صنعتی و کمترین نرخ تورم نهاده‌‌‌‌‌های تولید را نشان می‌دهد. براساس اطلاعات موقتی دولت هندوستان، فعالیت فرآوری پالایشگاه‌های این کشور در ماه مارس همچنان در بالاترین حد ظرفیت ادامه دارد که یکی از نشانه‌‌‌‌‌های جهش تقاضا در ماه‌های آینده است. همچنین تحلیلگران انتظار دارند به‌‌‌‌‌سبب کاهش تولید اوپک‌‌‌‌‌پلاس و افزایش تقاضای چین، در ماه‌های آینده از ذخایر استراتژیک برداشت شود. Commerzbank در این‌باره نوشت: «کسری عرضه قیمت‌ها را برای صعود در میان‌مدت حمایت می‌کند.» با این حال همچنان عدم‌اطمینان از افزایش تقاضا باعث‌شده بازیگران بازار با احتیاط قدم بردارند.

رئیس شرکت آمریکایی (Lipow Oil Associates) معتقد است معامله‌گران هنوز نسبت به افزایش تقاضای ناشی از مسافرت‌‌‌‌‌های تابستانی مطمئن نیستند. افزایش نرخ بهره و در پی آن صعود بهای خدمات بر تقاضای نفت تاثیر منفی می‌گذارد. فدرال‌رزرو ایالات‌متحده آمریکا، بانک‌مرکزی انگلستان و بانک‌های مرکزی کشورهای اتحادیه اروپا اعلام کردند که پس از نشست هفته ابتدایی ماه مه، احتمال افزایش نرخ بهره وجود دارد. از طرفی با افزایش سه عددی، تعداد دکل‌‌‌‌‌های نفتی فعال به ۵۹۱ دکل رسید که از افزایش تولید در بازارهای آتی حکایت دارد.