شاخص وست‌تگزاس‌اینترمدییت آمریکا هم با ثبت ۸۶/ ۰درصد کاهش هفتگی، ۴۱/ ۷۹دلار خریدوفروش شد. افزایش تقاضا در چین صادرات نفت روسیه را شدت داده‌‌‌‌‌‌‌‌است و داده‌ها نشان می‌دهد چین مقصد بخش قابل‌‌‌‌‌‌‌‌توجهی از محموله‌‌‌‌‌‌‌‌های نفتی بارگیری شده‌‌‌‌‌‌‌‌است. اوپک نیز با حفظ برنامه کاهش تولید سعی در حمایت از قیمت‌ها دارد، اما سیاست ضدتورم بانک‌های مرکزی و افزایش نرخ بهره که با رکود در چشم‌‌‌‌‌‌‌‌انداز اقتصادی همراه است، از تحریک قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

تحلیلگران معتقدند تقاضای نفت و گاز در سال‌۲۰۲۳ به بازگشت چین به فعالیت‌های اقتصادی بستگی دارد. پکن با رهاسازی سیاست کوویدصفر معامله‌گران را به رونق بازار نفت امیدوار کرده‌است. با تعهدی که دولت کمونیست چین در اعمال برنامه‌هایی برای افزایش تقاضای انرژی داد، آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد چین در سال‌پیش‌‌‌‌‌‌‌‌رو حداقل نیمی از افزایش تقاضای پیش‌بینی‌شده را راهبری خواهد کرد. فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز گفت بازگشایی اقتصادی چین «می‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تاثیر قابل‌‌‌‌‌‌‌‌توجه و سنگینی روی مناسبات و تعادل بازار بگذارد.»

به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی در پی تقاضایی که از تحریک‌‌‌‌‌‌‌‌های تازه اقتصادی چین ایجاد می‌شود انتظار می‌رود تقاضای نفت در سال‌۲۰۲۳ روزانه ۹/ ۱میلیون بشکه افزایش یابد و رکورد ۷/ ۱۰۱میلیون بشکه‌‌‌‌‌‌‌‌ای را ثبت کند. براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی؛«چین و روسیه دو عامل تاثیرگذار بر بازار نفت هستند. باوجود اینکه چگونگی و سرعت بازگشایی اقتصادی چین نامشخص است اما نیمی از افزایش تقاضا در سال‌۲۰۲۳ از سوی پکن خواهد بود.» بیرول در مصاحبه‌‌‌‌‌‌‌‌اش با نیویورک‌‌‌‌‌‌‌‌تایمز چین را «ابهام کلیدی» بازار نفت معرفی کرد و گفت: «چگونگی و رفتار اقتصادی چین پیامدهای سنگینی برای بازار جهانی نفت دارد.»

از طرفی اوپک احتمالا با تمدید برنامه کاهش تولید روزانه ۲میلیون بشکه‌‌‌‌‌‌‌‌ای، سعی در حمایت از قیمت‌ها دارد. این کارتل نفتی در بررسی تاثیر بازگشایی اقتصادی چین بر بازار نفت معتقد است که پکن برای حمایت از سرعت رشد اقتصادی «تقاضا در بخش‌های تولید و ساخت‌‌‌‌‌‌‌‌وساز» برنامه‌های مالی تعریف کرده‌است. برخی از ناظران بازار معتقدند اوپک با عینک «خوش‌بینی» به بازگشایی اقتصادی چین نگاه می‌کند. امین ناصر؛ مدیرعامل آرامکو در مصاحبه‌‌‌‌‌‌‌‌ای که با بلومبرگ داشت گفت انتظار دارد سیاست تازه پکن، تقاضای سوخت جت در بازار را افزایش دهد؛ «همینطور با کاهش آلودگی در این کشور انتظار می‌رود تقاضا برای نفت هم صعود قابل‌‌‌‌‌‌‌‌توجهی داشته‌‌‌‌‌‌‌‌باشد؛ ۳۶/ ۱میلیون بشکه در روز.»