هر بشکه نفت برنت در روز گذشته ۷۵/ ۹۴دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا ۲۳/ ۸۸دلار معامله شد؛ این در حالی است که تا روز سه‌شنبه شاخص وست‌تگزاس در کانال ۹۰دلار معامله می‌شد و برنت به آستانه ۱۰۰دلار رسیده بود.  بر‌اساس اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان آمار و اطلاعات نفت آمریکا، در هفته منتهی به ۴ نوامبر موجودی نفت ایالات متحده آمریکا حدود ۶/ ۵میلیون بشکه افزایش داشته‌است. این در حالی است که ۷ تحلیلگر به رویترز گفته ‌بودند میانگین میزان افزایش موجودی نفت آمریکا حدود ۴/ ۱میلیون بشکه در هفته خواهد بود.  همچنین هفته گذشته، بازار نسبت به خبری که از کاهش سخت‌گیری‌های قرنطینه‌ای چین حکایت داشت واکنش نشان داد و نمودار قیمت‌ها صعودی شد.

اما هفته گذشته مقامات بهداشتی این کشور گفتند سیاست کوویدصفر را ادامه می‌دهند و برنامه آن‌ها در مقابل شیوع‌های هر آلودگی تازه‌ای «پاکسازی پویا و سیال» خواهد بود. بیماری کووید در شهرهایی مثل گانگژو افزایش یافته ‌است.  استفان اینیس مشاور و شریک مدیر موسسه (SPI) در یادداشتی مدعی شد «با روایتی که چین از عقب راندن برنامه کاهش سختگیری‌های کرونایی این کشور ارائه داد و افزایش موجودی ذخایر آمریکا که حاصل کاهش تقاضاست، به ‌نظر می‌رسد رکود اقتصادی دیگری از آسیا برخاسته ‌است.» در سیگنال نزولی تازه، آژانس اطلاعات انرژی آمریکا در حالی از افزایش ۶/ ۲میلیون‌بشکه‌ای موجودی بنزین این کشور خبر داده‌ است که پیش از این تحلیلگران پیش‌بینی کرده ‌بودند آمریکا ۱/ ۱میلیون بشکه کاهش موجودی خواهد داشت.

بازار و معامله‌گران به انتشار داده‌های تازه سازمان اطلاعات آمریکا از سمت تقاضا چشم دوخته‌اند.  کمیته استراتژی بانک (ING) در یادداشتی نوشت: «در کنار ادامه کاهش عرضه اوپک‌پلاس، تعیین سقف قیمتی بر نفت روسیه و فرآورده‌های آن از سوی اتحادیه اروپا اجرایی خواهد شد.» تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه از ۵ دسامبر و فرآورده‌های آن از ۵ فوریه اجرایی می‌شود. امری که نگرانی‌ها برای میزان عرضه نفت به بازار را افزایش داده‌ است.