دوربین‌های جدید Nikon برای سال 2010 معرفی شدند

بازار دیجیتال- با آغاز سال نو میلادی شرکت‌های بزرگ و مختلف فعال در بازار پررونق انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال، به تدریج دوربین‌های جدید خودشان را به بازار معرفی می‌کنند. در میان شرکت‌های مختلفی مانند Fujifilm و Olympus، شرکت بزرگ Nikon هم سری جدید دوربین‌های عکاسی دیجیتال خود را برای عرضه در سال ۲۰۱۰ به بازار معرفی کرده است. این دوربین‌های امکانات مختلفی داشته و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. به این ترتیب این شرکت هفت دوربین عکاسی جدید را به بازار معرفی کرده است.

مدل Coolpix P۱۰۰ یکی از این دوربین‌های جدید است که از سری اجرایی یا Performance این شرکت به بازار معرفی شده است. این دوربین با امکان عکاسی با وضوح تصویر ۳/۱۰ مگاپیکسل، دارای لنز واید با فاصله کانونی ۶۷۸-۲۷ میلیمتری است. این دوربین قابلیت زوم اپتیکال تا ۲۶ برابر را داشته و امکان فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت بالا و صدای استریو را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین جدید که دارای خروجی HDMI است، از ماه مارس آینده و با قیمت ۹۵/۳۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

شرکت Nikon همچنین از سری دوربین‌های Style خود چهار مدل را به بازار معرفی کرده است. مدل S۸۰۰۰ یکی از این دوربین‌ها است که بدنه باریک و سبکی داشته و قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۲/۱۴ مگاپیکسل را هم دارد. این دوربین امکان فیلمبرداری با وضوح ۷۲۰ پیکسلی را داشته و مجهز به لنز ۳۰۰-۳۰ میلیمتری با امکان زوم اپتیکال تا ۱۰ برابر هم هست. این دوربین که نمایشگر LCD با اندازه ۳ اینچی دارد، در رنگ‌های متنوع مشکی، آبی، قرمز، نقره‌ای و برنزی طراحی و تولید شده است. طبق اعلام شرکت Nikon قرار است این دوربین در اواخر ماه فوریه و با قیمت ۹۵/۲۹۹ دلار به بازار عرضه شده و به فروش برسد.

S۶۰۰۰ هم مدل جدید دیگری از سری این دوربین‌ها است که قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۲/۱۴ مگاپیکسل را داشته و از یک نمایشگر LCD بزرگ با اندازه ۷/۲ اینچ هم بهره می‌برد. لنز این دوربین از نوع واید با فاصله کانونی ۱۹۶-۲۸ میلیمتری است و امکان زوم اپتیکال تا ۷ برابر را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین جدید دارای خروجی HDMI بوده و امکان فیلمبرداری با وضوح ۷۲۰ پیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین هم در ماه مارس و با قیمت ۹۵/۲۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

مدل S۴۰۰۰ هم دوربین جدید دیگری از این سری است که قابلیت عکاسی با وضوح ۱۲ مگاپیکسل را داشته و قدرت زوم اپتیکال تا ۴ برابر را به کاربرانش می‌دهد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD لمسی با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین هم که در رنگ‌های مشکی، قرمز، صورتی و ارغوانی طراحی شده، در ماه مارس آینده و با قیمت ۹۵/۱۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

آخرین دوربین جدید از سری Style مدل S۳۰۰۰ است که امکان عکاسی با وضوح ۱۲ مگاپیکسل را داشته و از لنز واید با فاصله کانونی ۱۰۸-۲۷ میلیمتری و قدرت زوم اپتیکال تا ۴ برابر هم بهره می‌برد. این دوربین دارای نمایشگر LCD با اندازه ۷/۲ اینچ بوده و حداکثر میزان حساسیت آن در زمان عکاسی با ۳۲۰۰ می‌رسد. این دوربین با بدنه نازک ۱۹ میلیمتری، مجهز به لرزشگیر چهار برابری تصویر بوده و در رنگ‌های متنوع مشکی، ارغوانی، آبی، نقره‌ای، سبز و نارنجی طراحی و تولید شده است. این دوربین هم در ماه مارس و با قیمت ۹۵/۱۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

شرکت Nikon از طرفی یک سری جدید دیگر از دوربین‌هایش را برای عرضه در سال ۲۰۱۰ به بازار معرفی کرده است. به این ترتیب این شرکت دو مدل جدید از سری دوربین‌های زندگی یا Life را هم به بازار معرفی کرده است. مدل Coolpix L۱۱۰ یکی از این مدل‌های جدید است که قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و از یک خروجی HDMI هم بهره می‌برد. لنز این دوربین از نوع واید با فاصله کانونی ۴۲۰-۲۸ میلیمتری و قدرت زوم اپتیکال تا ۱۵ برابر است. این دوربین امکان فیلمبرداری با وضوح ۷۲۰ پیکسل را داشته و از یک نمایشگر LCD با اندازه ۳ اینچ و وضوح ۴۶۰۰۰۰ پیکسل هم بهره می‌برد. این دوربین قرار است از اواخر ماه فوریه در دو رنگ مشکی و قرمز با قیمت ۹۵/۲۷۹ دلار به بازار عرضه شده و به فروش می‌رسد. دوربین L۲۲ مدل جدید دیگری از این سری است که قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل را داشته و از لنز واید با فاصله کانونی ۱۳۴-۳۷ میلیمتری با قدرت زوم اپتیکال تا ۶/۳ برابر هم بهره می‌برد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۳ اینچ است. این دوربین هم با رنگ‌های قرمز، مشکی، آبی و نقره‌ای از اواخر ماه فوریه با قیمت ۹۵/۱۲۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

Coolpix S۴۰۰۰

وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل

زوم اپتیکال تا ۴ برابر

نمایشگر LCD لمسی با اندازه ۳ اینچ و وضوح ۴۶۰۰۰۰ پیکسل

بدنه سبک در رنگ‌های مشکی، قرمز، صورتی و ارغوانی

عرضه در ماه مارس آینده با قیمت ۹۵/۱۹۹ دلار