تعدادی از کارمندان این شرکت در یک پیام یکسان گروهی که در شبکه اجتماعی لینکدین نوشتند، اعلام کردند که این تعدیل نیروی گسترده در ساعت ۳ بامداد روز جمعه، چهارم خرداد به کارمندان ابلاغ شده است. اخبار منتشر شده در این زمینه، حاکی از استعفای بعضی از مدیران ارشد این شرکت از جمله مدیرعامل، مدیر مارکتینگ، مدیر مالی، مدیر فنی و مدیر منابع انسانی این شرکت است.

فلایتیو که یکی از شرکت‌های فعال در زمینه گردشگری آنلاین است در سال‌‌‌های اخیر و به‌خصوص در دوره همه‌گیری بیماری کرونا مشکلات متعددی را پشت سر گذاشت و شاهد تغییراتی هم در گروه مدیرانش بود. هر چند این شرکت در آخرین نشست خبری خود از ادامه راهش با قدرت خبر داد، اما گویا ورود هلدینگ ارنیکا، به‌‌‌عنوان سرمایه‌گذار، به این شرکت باعث تغییرات گسترده‌‌‌ای در فلایتیو شده است. حالا فلایتیو که در دوره بحرانی کرونا توانست در گروه شرکت‌هایی با کمترین میزان تعدیل نیرو قرار بگیرد، اکنون با بحرانی جدی‌‌‌تر در منابع انسانی خودش روبه‌‌‌رو است.

در واکنش به انتشار خبر تعدیل نیرو گسترده و استعفای گروهی مدیران فلایتیو، این شرکت در حساب کاربری لینکدین خود و نه وب‌سایتش، بیانیه‌‌‌ای شتابزده‌‌‌ منتشر کرد و در آن عدم‌تحقق بعضی از انتظارات علمی و مطالعه شده هیات‌‌‌ مدیره فلایتیو را به تعدادی از نیروهای این شرکت نسبت داد و مدعی شد که همین موضوع باعث قطع همکاری با برخی از مدیران اجرایی در ماه‌‌‌های گذشته شده است. فلایتیو در این اطلاعیه، برای درستی تصمیم خود در این زمینه به افزایش فروش ۱۰۰ درصدی فقط در طول چند روز از خروج این نیروها و تغییر سیاست‌‌‌های اجرایی این افراد اشاره کرد. جالب آنکه هیات ‌‌‌مدیره و سهامداران این شرکت، این تصمیم را استراتژیک و البته لازمه رشد پویا و انقلابی فلایتیو عنوان کردند که به گفته آنها در آینده‌‌‌ای نه چندان دور باعث شکل‌‌‌گیری رشدهای چشمگیر و ورود به بازارهای جهانی خواهد شد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «این دست تحریکات در اینگونه تصمیمات قابل درک و پیش‌بینی است و فلایتیو زمان خود را معطوف به اهداف قلبی خود به کلیه اعضای متشکلش کرده و در راستای رشد گام برمی‌‌‌دارد و از ورود به هرگونه حاشیه خودداری کرده تا به‌جای تمرکززدایی از اهداف خود به امورات توسعه‌‌‌ای بپردازد. فلایتیو در فرهنگ عمیق سازمانی خود تعهدات مالی به پرسنل شریف خود را در تمام سال‌‌‌های اخیر بدون کوچک‌ترین تاخیر انجام داده و همین رفتار  را در ارائه خدمات شفاف و صادقانه با همکاران و شرکاى تجارى خود و بالاخص مسافران خود داشته و این فرهنگ و وظیفه عمیقا در فلایتیو نهادینه بوده و ماندگار است.»