دولت تمام‌قد پشت استارت‌آپ‌هاست

زارع‌پور در این مورد گفت: «قرار نیست هر مطلبی که در روزنامه‌ای منتشر می‌شود شما به عنوان یک اصل بیایید و آن را پیگیری کنید. اینها حرف‌های رسانه‌ای است که خیلی جدی نگیرید. یکی یک حرفی زده و نظر شخصی خود را بیان کرده است، این موضع دولت نیست. دولت تمام قد پشت پلتفرم‌های داخلی است، آنها هم باید قوانین را رعایت کنند.» به گفته او اگر دولت هم چنین نظری داشت باید در مصوبات و لوایح خود این موضوع‌ها را مورد توجه قرار می‌داد.

او ادامه داد: «به هر حال نظراتی از هر طرفی وجود دارد، ولی ما قائل به حمایت از این پلتفرم‌ها هستیم و بارها هم گفته‌ایم که دارندگان، جوانان و نخبه‌هایی که در سکوهای داخلی فعالیت می‌کنند، سرمایه‌های این کشور هستند و کشور را از حضور سکوهای خارجی که در کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند بی‌نیاز کرده‌اند. الان اگر همین پلتفرم جابه‌جایی مسافر که بچه‌های خودمان توسعه داده‌اند نباشد، طبیعتا اوبر آمریکایی می‌آید و در کشور فعالیت می‌کند یا اگر همین پلتفرم‌های خرید کالا نباشند، آمازون و ای‌بی به کشور وارد می‌شوند.»

زارع‌پور تاکید کرد که مدیران استارت‌آپ‌ها به جز ایجاد هزاران کسب‌وکار، باعث ایجاد هزاران فرصت شغلی هم شده‌اند و به همین خاطر دولت تمام قد حامی کسب‌وکارهای بومی است. البته او تاکید کرد که این کسب‌وکارها هم باید قوانین را رعایت کرده و دلیلی برای برخورد با خود به وجود نیاورند. زارع‌پور احترام به قانون را یک اصل دانست و گفت که استارت‌آپ‌ها هم باید به آن پایبند باشند و حتی خودشان در اجرای قانون پیش‌قدم شوند، در نهایت هم این وظیفه دولت است که تمام قد از آنها حمایت کند.