عامل 5/ 7 میلیارد تماس روبوکال دادگاهی می‌شود

در این شکایت آمده است که اوید تلکام، شماره‌های تلفن جعلی از جمله شماره‌هایی داشته است که به ظاهر متعلق به نهادهای دولتی هستند و همچنین شماره‌هایی نیز طوری بودند که به نظر می‌رسید تماس آنها از سوی شرکت‌هایی مانند آمازون، «دایرکت تی‌وی» و برندهای دیگر است. طبق این شکایت، اوید تلکام از قانون تلفن و مصرف‌کننده، مقررات فروش بازاریابی و سایر قوانین مربوط به بازاریابی از راه دور و مصرف‌کننده، تخلف کرده است.

دادستان‌های کلی که به این شکایت پیوسته‌اند، خواستار پرداخت خسارت از سوی اوید تلکام به افرادی شده‌اند که به‌طور غیرقانونی با آنها تماس گرفته است. دادستان‌های کل ایالت‌های آمریکا همچنین به دنبال دریافت خسارت از اوید تلکام به ازای هر تخلف هستند که با توجه به حجم بالای تماس‌های روبوکال، در این صورت مبلغ عظیمی خواهد شد. شرکت «سامکو پاناما» که عامل پنج میلیارد تماس روبوکال بود، سال گذشته از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، حدود ۳۰۰ میلیون دلار جریمه شد.

بر اساس گزارش وب‌سایت فناوری انگجت، اوایل ماه میلادی جاری، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از شرکت «یکس کست لبز» نیز برای کمک به شرکت‌های دیگر در انجام تماس‌های روبوکال، شکایت کرد.