پیام‌رسان‌های متا به درآمدزایی نزدیک شدند

زاکربرگ پس از گذشت یک هفته از اعلام اخراج ۱۱ هزار کارمند متا، در دیدار با کارمندان این شرکت به پاسخگویی سوالات پرداخت. وی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متا را بسیار نزدیک به مرحله درآمدزایی و قابل مقایسه با پتانسیل‌های درآمدی تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام توصیف کرد.

مدیرعامل متا گفت: ما درباره فرصت‌های بسیار بلندمدتی نظیر متاورس زیاد صحبت کرده‌ایم؛ اما واقعیت این است که پیام‌رسان تجاری، احتمالا رکن بزرگ بعدی کسب‌وکار ما باشد؛ زیرا اخیرا برای درآمدزایی بیشتر از واتس‌اپ و مسنجر تلاش کرده‌ایم. متا برای بعضی از مصرف‌کنندگان امکان گفت‌وگو با فروشندگان و خرید از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را فراهم کرده و به تازگی قابلیت جدیدی را نیز در برزیل رونمایی کرده است.

زاکربرگ هزینه‌ای که متا در واحد «رئالیتی لبز» که مسوول توسعه پروژه متاورس است، صرف کرده را کم اهمیت شمرد و گفت: مردم، قابل‌توجه‌ترین هزینه متا بوده‌اند و پس از آن هزینه سرمایه بوده که عمده آن برای توسعه زیرساخت برای پشتیبانی از مجموعه اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی متا به کار گرفته شده است. حدود ۲۰ درصد از بودجه متا به «رئالیتی لبز» اختصاص پیدا کرده است. واحد «رئالیتی لبز» بیش از نیمی از بودجه خود را برای واقعیت افزوده هزینه کرده و محصولات عینک هوشمند جدید تا چند سال آینده همچنان معرفی می‌شوند و عینک‌های واقعیت افزوده تمام‌عیار نیز ظرف یک دهه رونمایی خواهند شد.

حدود ۴۰ درصد از بودجه «رئالیتی لبز» برای واقعیت افزوده اختصاص پیدا کرده و ۱۰ درصد برای پلتفرم‌های اجتماعی آینده‌گرا مانند دنیای مجازی هوریزن (Horizon) صرف شده است. بر اساس گزارش «یاهو فاینانس»، اندرو بوثورث، مدیر ارشد فناوری متا که «رئالیتی لبز» را اداره می‌کند، اظهار کرد: عینک‌های واقعیت افزوده باید مفیدتر از تلفن‌های همراه باشند تا بتوانند مشتری پیدا کرده و فراگیر شوند.