آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام به‌تازگی اعلام کرده که این سرویس اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو در تلاش برای ساخت قابلیت‌هایی است که توکن‌های غیرقابل معاوضه را دربرمی‌گیرند.

این دارایی‌های دیجیتالی برای کلکسیونرهای هنری یا ویدئویی دنیای مدرن محبوب هستند، اما کلید دیجیتالی برای راه یافتن به متاورس (دنیای مجازی) به شمار می‌روند؛ زیرا می‌توانند مالکیت را در یک دنیای مجازی انتقال دهند.

موسری در یک استوری اینستاگرام اعلام کرد که هنوز خبری برای اعلام وجود ندارد؛ اما قطعا در حال بررسیNFT‌ها و نحوه دسترس‌پذیرتر کردن آنها برای مخاطبان گسترده هستیم. تصور می‌کنم NFT‌ها عرصه جالبی باشند که می‌توانیم در آنها نقشی داشته باشیم.

توکن‌های غیرقابل معاوضه معمولا به صورت آنلاین معامله می‌شوند و با یک رمزارز مرتبط هستند. این دارایی‌های دیجیتالی در سال ۲۰۲۱ با رشد انفجاری محبوبیت عمومی روبه‌رو شدند و مجموع فروش آنها امسال به ۱۲میلیارد دلار صعود کرده است. این امر تا حدودی به دلیل ورود برندهای بزرگی مانند نایکی به عرصه توکن‌های غیرقابل معاوضه و دنیاهای مجازی بوده است.

شرکت مادر اینستاگرام در ژوئیه با اعلام تغییر نام خود از «فیس‌بوک» به «مِتا»، موج جدیدی از توجه عمومی به متاورس را برانگیخت. متاورس به فضاهای مجازی اطلاق می‌شود که در آنجا افراد می‌توانند بازی، کار و تجارت را با استفاده از آواتارهایی که به صورت دیجیتالی تعامل دارند، انجام دهند.

موسری درباره برنامه اینستاگرام توضیح چندانی نداد؛ اما اظهارات وی نشان می‌دهد که اینستاگرام ممکن است ابزارهایی را برای کاربرانش فراهم کند تا بتوانند توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ای ار که ایجاد می‌کنند، نمایش دهند یا امکانی برای افراد فراهم شود تا تولیدکنندگان، محتوای محبوبشان را دنبال کنند.

بر اساس گزارش بیزنس‌اینسایدر، الساندرو پالوسی، طراح برنامه، نخستین فردی بود که با ارسال اسکرین‌شات‌هایی در توییتر، از جزئیات برنامه مربوط به NFT‌ها در اینستاگرام پرده برداشت. طبق اطلاعات به اشتراک گذاشته‌شده از سوی پالوسی، کاربران اجازه خواهند داشت برای NFT‌ها در اینستاگرام مستقیما درخواست خرید دهند و اینستاگرام احتمالا از کیف‌های رمزارز کوین‌بیس و مِتاماسک و همچنین Novi فیس‌بوک حمایت می‌کند.