این شرکت‌های چینی بدون اجازه مقامات، قادر نخواهند بود تجهیزات جدید خود را در آمریکا بفروشند. روزن ورسل در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیسیون ارتباطات فدرال متعهد است با تضمین اینکه تجهیزات ارتباطی غیرقابل اطمینان اجازه پیدا نخواهند کرد در داخل مرزهای این کشور استفاده شوند، از امنیت ملی آمریکا حمایت کند. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا تا اواسط نوامبر با مهلت کنگره برای اقدام در این زمینه روبه‌رو است. این کمیسیون در ژوئن سال ۲۰۲۱ برای پیشبرد طرحی برای تصویب ممنوعیت تجهیزات شرکت‌های چینی هوآوی تکنولوژیز و ZTE که تهدیدی برای امنیت ملی شناخته شدند، در شبکه‌های مخابراتی آمریکا رای داد. در مارس سال ۲۰۲۱، تحت قانون سال ۲۰۱۹ که هدف آن حمایت از شبکه‌های ارتباطی آمریکاست، پنج شرکت چینی شامل هوآوی، ZTE، هایترا کامیونیکیشن، هانگژو هایک‌ویژن دیجیتال تکنولوژی و ژیجیانگ داهوا تکنولوژی، به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی مشخص شدند. ‌

مارک وارنر‌، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا اعلام کرد خوشحال است می‌بیند کمیسیون ارتباطات فدرال بالاخره این گام را برای حمایت از شبکه‌ها و امنیت ملی آمریکا برداشته است. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در ژوئن سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود در حال بررسی ممنوعیت تمامی تجهیزات شرکت‌های چینی است که در لیست سیاه قرار دارند. این کمیسیون امسال شرکت کسپرسکی، چاینا تلکام آمریکاس، چاینا موبایل اینترنشنال یو‌اس‌ای، پسیفیک نت‌ورکس کورپ و چاینا یونیکام را به این فهرست افزوده است. «برندن کار»، کمیسیونر کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود این کمیسیون از سال ۲۰۱۸ بیش از ۳هزار درخواست از سوی هوآوی را تصویب کرده است. آمریکا در سال ۲۰۱۹ شرکت‌های هوآوی، هایک‌ویژن و شرکت‌های دیگر را در لیست سیاه اقتصادی قرار داد.

همچنین در سال ۲۰۲۰، کمیسیون ارتباطات فدرال، شرکت‌های هوآوی و ZTE را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی برای شبکه‌های ارتباطی این کشور مشخص کرد که استفاده شرکت‌های آمریکایی از بودجه ۳/ ۸ میلیارد دلاری آمریکا برای خرید تجهیزات از این شرکت‌ها را ممنوع کرد. بر اساس گزارش رویترز، سفارت چین در واشنگتن اوایل امسال اعلام کرد کمیسیون ارتباطات فدرال از قدرت دولتی سوءاستفاده کرده و بدون مبنای واقعی به اپراتورهای مخابراتی چین حمله کرده است.