در این بخش سرمایه‌گذاران خارجی مانند «تایگر گلوبال» و «سکویا کپیتال» از استارت‌آپ‌های بازی رایانه‌ای «Drean۱۱» و «موبایل پریمیر لیگ» پشتیبانی می‌کنند که بین طرفداران کریکت محبوبیت زیادی دارند. این در حالی است که ارزش صنعت بازی رایانه‌ای هند از ۵/ ۱ میلیارد دلار در سال جاری میلادی به ۵ میلیارد دلار در ۲۰۲۵ میلادی می‌رسد و گزارش مذکور آینده احتمالا مسیر آن در آینده را مشخص می‌کند. در این میان نگرانی‌هایی درباره اعتیادآور بودن بازی‌های رایانشی و عدم هماهنگی با قوانین کشوری، صنعت را دچار اختلال کرده است.

دادگاه عالی هند معتقد است برخی بازی‌های رایانشی مهارت‌محور و قانونی هستند، اما حداقل یک دادگاه ایالتی در این کشور بازی‌های طبقه‌بندی شده مبتنی بر شانس یا قمار را ممنوع کرده که البته این نوع اپ‌ها در بیشتر ایالت‌های کشور ممنوع هستند. براساس گزارش مذکور در پیش‌نویس قوانین مقامات خواستار ایجاد یک سازمان رگولاتوری جدید شده‌اند که زیرمجموعه وزارت فناوری اطلاعات هند باشد و وظیفه‌اش این است که تعیین کند کدام بازی‌های رایانه‌ای به مهارت نیاز دارند و در مرحله بعد آنها باید از قوانین پیروی و آنها را اجرا کنند.