در این راستا عیسی زارع‌پور در اینستاگرام نوشت: «پیش از ظهر روز گذشته‌(دوشنبه) به دلیل قدیمی بودن و فرسودگی کابل‌های برق داخلی مرکز مخابراتی انقلاب، ارتباطات اینترنتی تعدادی از مشترکین اینترنت ثابت در شهر تهران دچار اختلال و در برخی نقاط قطع شد که با تلاش همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت و همراهی شرکت توانیر تا قبل از ظهر همان دیروز، این مشکل حل شد و تمامی ارتباطات به حالت پایدار درآمد. امروز به شرکت ارتباطات زیرساخت، حراست و بازرسی وزارتخانه ماموریت دادم که به سرعت دلایل بروز این حادثه را بررسی کرده و ضمن شناسایی و برخورد با مقصرین احتمالی از گذشته تا به حال، تمهیدات لازم را برای عدم بروز حوادث مشابه در این مرکز و سایر مراکز اصلی ارتباطات کشور به عمل آورند. بر خود لازم می‌دانم که از هموطنان عزیز و کسب‌وکارهایی که در مدت این حادثه، دچار مشکل شده‌اند عذرخواهی کنم. همکارانم در بخش‌های مختلف وزارتخانه به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا سرعت، کیفیت و امنیت شبکه ارتباطی کشور را روز‌به‌روز افزایش دهند.» صبح روز دوشنبه گذشته کاربران مناطق مختلف تهران اختلال گسترده‌ای در ارتباطات اینترنتی را تجربه کردند و متعاقب آن خبرگزاری مهر در خبری اعلام کرد که قطعی برق در یکی از ساختمان‌های شرکت ارتباطات زیرساخت عامل این اختلال بوده است. در همین راستا شرکت توزیع نیروی برق تهران در پاسخ به این موضوع در جوابیه‌ای اعلام کرد: وزارت نیرو در سال گذشته و جاری برای جلوگیری از بروز اختلال و محدودیت در تامین برق مورد نیاز، در اقدامی کم‌نظیر و جهادی تصمیم بر بسیج همه‌جانبه امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای تامین برق مورد نیاز هموطنان گرفت. در راستای دستیابی به این هدف، از همان روزهای ابتدایی آغاز به کار دولت مردمی، برنامه‌های وسیعی برای جبران این مشکلات در برنامه کاری وزارت نیرو قرار گرفت که این برنامه‌ها در دو محور «توسعه ظرفیت‌های تولید کشور» و «استفاده از ظرفیت‌های موجود در صنعت برق کشور جهت مدیریت تقاضا» برای افزایش ۶ هزار مگاوات ظرفیت‎ تولید برق کشور برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شد.

 به دنبال برنامه‌ریزی‌های انجام شده در وزارت نیرو و بر اساس ابلاغ به شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز همگام با برنامه‌های ابلاغی، با بسیج کارشناسان و متخصصان خود اقدام به تدوین طرح‌های متعددی در حوزه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه با هدف کاهش تلفات، توسعه ظرفیت‌ها، بهسازی شرایط موجود از نظر قابلیت‌های فنی در راستای افزایش تاب‌آوری شبکه و همچنین برنامه‌ریزی گسترده برای افزایش همکاری مشترکان در بخش مدیریت تقاضا و توزیع صحیح انرژی و جلوگیری از افزایش پیک مصرف در ساعات بحرانی کرد. با اجرای طرح‌های تدوین شده از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۰ و با تلاش شبانه‌روزی متخصصان برق پایتخت، ضمن اصلاح و بهینه‌سازی شبکه گسترده برق شهر تهران از طریق رفع اتصالات سست، تعویض و نوسازی تجهیزات فرسوده، ایجاد ظرفیت‌های جدید برق‌رسانی در سطح شبکه توزیع، نوسازی ناوگان خودرویی و عملیاتی و کاهش زمان ارائه خدمات در شرایط بحرانی، توسعه ظرفیت اتوماسیون پست‌های برق در سطح استانداردهای کشورهای پیشرفته حوزه برق، اقدامات متعدد دیگری نیز توسط این شرکت برای مدیریت بار مصرف در دستور کار قرار گرفت.  تشکیل گروه‌های تخصصی در مناطق ۲۲‌گانه برق، برگزاری نشست‌های متعدد با مشترکان بزرگ با هدف جلب همراهی و مدیریت تقاضا، در نهایت منجر به آن شد که بیش از هزار مولد برق خودتامین طبق برنامه‌ریزی انجام شده در ساعات اوج مصرف در مدار تولید قرار گرفته و از بار شبکه برق شهر تهران در این ساعات بکاهد. در همین راستا مشوق‌های متعددی نیز از قبیل خرید برق تولیدی و تامین سوخت مصرفی به مشترکان همکار ارائه شد. به موازات این طرح، با رایزنی‌های انجام شده با صاحبان صنایع و اجرای طرح‌هایی همچون تغییر روزها و ساعات کاری، استفاده از تجهیزات جدید و پربازده برقی، تغییر زمان تعطیلات تابستانی و طرح‌های متنوع دیگر، میزان مصرف در این بخش نیز تا حد بسیار زیادی مورد کنترل قرار گرفت.

 از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بار شبکه برق شهر تهران، کنترل مصارف مشترکان بخش اداری بود. تشکیل ۲۵۰ گروه ارزیاب، آموزش و کنترل مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی، الزام دستگاه‌های اداری به کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری نسبت به سال گذشته بر اساس مصوبه ابلاغی هیات دولت، رصد لحظه‌ای مصرف برق ادارات شهر تهران از طریق نصب کنتورهای هوشمند، تجهیز مشترکان اداری به تجهیزات کنترل از راه دور سامانه‌های سرمایشی از طریق فناوری‌های پیشرفته مبتنی بر اینترنت اشیا و قطع برق اداراتی که با وجود اقدامات انجام شده و اخطارهای داده شده همکاری لازم را نداشته‌اند نمونه‌ای از تلاش‌های انجام شده برای مدیریت پیک مصرف برق در ماه‌های گرم سال جاری بوده است. با توجه به اقدامات بازگو شده که تنها بخش اندکی از طرح‌های تدوین و اجرا شده این شرکت بوده است، طی سال جاری کوچک‌ترین محدودیت و اختلالی در تامین برق هموطنان تهرانی رخ نداده است. با توجه انتشار برخی اخبار مبنی بر قطع مکرر برق در ساختمان شرکت ارتباطات زیرساخت و همچنین بروز اختلال در اینترنت کشور در اثر قطع برق به اطلاع می‌رساند با توجه به پایداری شبکه برق پایتخت و بررسی‌های انجام شده توسط نیروهای فنی و عملیاتی این شرکت، هیچ‌گونه اختلالی در تامین برق ساختمان شرکت ارتباطات زیرساخت رخ نداده و اخبار منتشره در رسانه‌ها در این خصوص، قویا تکذیب می‌شود. شایان ذکر است بنا بر گزارش منتشر شده در پورتال رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بنا بر اعلام رسمی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، قطع اینترنت رخ داده به دلیل قدیمی بودن و فرسودگی کابل‌های برق داخلی مرکز مخابراتی انقلاب بوده است. همچنین بنا بر قوانین جاری وزارت نیرو، رسیدگی و نگهداری شبکه داخلی برق مشترکان بر عهده شرکت‌های توزیع برق نبوده و مسوولیت تامین برق مشترکان تا نقطه تحویل انرژی (تابلو لوازم اندازه‌گیری) است.