این نهاد در ماه مارس نیز گوگل را به خاطر عدم حذف ویدئوهای «غیرقانونی» به پرداخت جریمه تهدید کرده بود. حال با گذشت چند ماه، جریمه ۳۶۵ میلیون دلاری برای این شرکت بریده شد که عدد قابل توجهی است و باید دید که آیا گوگل واقعا تصمیمی ‌به پرداخت این جریمه خواهد داشت یا خیر؛ با این حال هنوز گوگل واکنشی را در قبال این گزارش و جریمه اعمال‌شده نشان نداده است.

گوگل در ماه مه امسال نیز از تصمیم خود برای تعطیلی فعالیت‌های خود در روسیه خبر داد و اعلام کرد که مقامات روسی، دارایی‌های این کشور را در روسیه توقیف کرده‌اند و دیگر نمی‌تواند به فعالیت‌های خود در روسیه ادامه دهد. چندی پیش نیز شعبه گوگل در روسیه، رسما اعلام ورشکستگی کرد.

اختلافات میان روسیه و گوگل در گذشته وجود داشته و این کشور در دسامبر گذشته، شرکت گوگل را به علت عدم حذف محتوای ممنوعه، ۱۰۰ میلیون دلار جریمه کرد. اما پس از حمله روسیه به اوکراین، شعله آتش این اختلافات بیشتر شد.

‌مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری جهان، گوگل دسترسی مشتریان روسی به سرویس‌های خود را قطع کرد، فروش تبلیغات از سوی روس‌ها در گوگل ممنوع شد. گوگل همچنین دسترسی رسانه‌های دولتی به کانال‌های‌شان در یوتیوب را مسدود کرد.