منابع نزدیک به سونی اعلام کردند که سونی در حال کار روی راهکارهایی برای اضافه کردن تبلیغات به بازی‌های رایگان پلی‌استیشن است. هدف از این کار نیز ترغیب توسعه‌دهندگان به ارائه بازی‌های رایگان بیشتر از طریق فراهم آوردن راهی برای کسب درآمد از این شیوه، عنوان شده است.

در این شیوه، توسعه‌دهندگان به جای نمایش تبلیغات خود در رابط کاربری کنسول پلی‌استیشن یا منوهای درون بازی، محتوای خود را در محیط بازی ‌مانند بیلبوردهای مجازی به نمایش درآورند. تبلیغات به این شیوه، موضوع جدیدی نیست، اما اگر سونی نیز به این حوزه ورود کند، بیش از پیش رایج خواهد شد و مورد توجه قرار خواهد گرفت. بر اساس این طرح، کاربران در ازای تماشای تبلیغات، جوایز و امتیازاتی را دریافت خواهند کرد که این امر در بازی‌های موبایلی بسیار شایع شده است. همچنین بر اساس این روش، توسعه‌دهندگان می‌توانند تبلیغات خود را در بازارهایی خصوصی به فروش بگذارند، اما سونی هنوز مشخص نکرد که آیا کارمزدی را نیز از این درآمدها به خود اختصاص خواهد داد یا خیر.

برنامه مایکروسافت در این زمینه نیز تقریبا مشابه و یکسان به نظر می‌رسد، اما با این تفاوت که این شرکت، سهمی ‌از این درآمد تبلیغاتی را برای خود در نظر نمی‌گیرد. با این حال، سونی ممکن است اطلاعات کاربران را به تبلیغات‌کنندگان بفروشد، اما به گفته یک منبع خبری، این اطلاعات شامل نام بازیکنان و آدرس ایمیل آنها نمی‌شود و این شرکت به‌طور سختگیرانه‌ای، تبلیغات مشتریان را مورد بررسی قرار می‌دهد. طبق آخرین شنیده‌ها، سیستم تبلیغات درون‌بازی مایکروسافت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی در خصوص زمان آغاز این طرح توسط سونی منتشر نشده است.