طبق گزارش اطلس وی‌پی‌ان ‌و ترند میکرو‌، کریپتو ماینرها با شناسایی ۱۵۰ هزار و ۹۰۹ مورد طی سال میلادی گذشته، اصلی‌ترین خانواده بدافزار در سال ۲۰۲۱ بودند. استخراج رمزارزهایی مانند بیت‌کوین یا اتر مستلزم نیروی رایانشی قابل ملاحظه، اتصال اینترنتی فعال و برق زیادی است. تبهکاران سایبری راه‌های نصب ماینرهای رمزارز در دستگاه‌های آلوده را یاد گرفته و عایدی حاصل از این فعالیت‌ها را به آدرس کیف خصوصی خود ارسال می‌کنند.

عوامل تبهکار معمولا شرکت‌های اطلاعات و ارتباطات را هدف بدافزار قرار می‌دهند، به‌طوری که ۵۶۱ هزار و ۷۵۳ فایل بدافزار در ایمیل‌های ارسالی به کارمندان در این صنعت شناسایی شد. خرده‌فروشی با شناسایی ۳۹۷ هزار و ۷۲ مورد ایمیل آلوده در رتبه دوم و صنعت ساخت‌و‌ساز با ۳۵۶ هزار و ۹۵۲ مورد در رتبه سوم قرار گرفت. در انتهای این فهرست صنعت فاینانس با ۱۹۸ هزار و ۴۰۸ مورد و صنعت تولید با ۱۸۸ هزار و ۳۷۳ مورد جای گرفتند.

با وجود محبوبیت نسبی، کریپتو ماینرها تنها ویروسی نیستند که در سراسر اینترنت منتشر می‌شوند. اسکریپت‌های پوسته وب که دسترسی به اطلاعات حساس یا انجام حمله باج‌افزاری را برای نفوذگران فراهم می‌کنند، ۱۴۹ هزار و ۲۹۰ بار شناسایی شدند.

در سال ۲۰۲۱ بدافزار اولیس ۱۴۵ هزار و ۳۲۱ بار و وانا کرای ۹۷ هزار و ۵۸۵ بار شناسایی شد.

بر اساس گزارش وب‌سایت تِک رادار، ویلیوس کاردلیس، نویسنده امنیت سایبری اطلس وی‌پی‌ان در این باره گفت: شرکت‌هایی که قربانی حملات سایبری می‌شوند، اغلب در برابر دزدی اطلاعات، سرقت و حملات سایبری مشابه در آینده آسیب‌پذیر خواهند شد.