شرکت ژاپنی سونی نیز اخیرا در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین، فروش کنسول بازی پلی‌استیشن را در روسیه متوقف کرده است. سونی اینتراکتیو اینترتینمنت که واحد بازی شرکت سونی است، اعلام کرد که در پی تشدید اقدامات خصمانه دولت این کشور، عرضه سخت‌افزار و نرم‌افزار در روسیه را متوقف می‌کند.

این شرکت ژاپنی همچنین اعلام کرد دسترسی به فروشگاه آنلاین پلی‌استیشن در روسیه را نیز مسدود می‌کند و عرضه بازی گرن توریسمو ۷ که بیش از چهار میلیارد دلار فروش جهانی تا به این تاریخ داشته است را در روسیه لغو کرد. سونی اقدام شمار زیادی از شرکت‌های فناوری و بازی شامل مایکروسافت را دنبال می‌کند که کسب‌وکارشان در روسیه را در واکنش به حمله نظامی این کشور به همسایه خود، متوقف کرده‌اند. بر اساس گزارش انگجت، میخایلو فدروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین در نخستین روزهای حمله روسیه، از صنعت بازی خواسته بود کسب‌وکارش در روسیه را متوقف کند و به خصوص از مایکروسافت و سونی نام برده بود.

شرکت امنیت سایبری Avast هم روز جمعه به شمار رو به رشد شرکت‌های غربی پیوست که فعالیت‌شان در روسیه و بلاروس را متوقف کرده‌اند. اوکراین، روسیه و بلاروس در مجموع در حدود ۵/ ۱درصد از درآمد سال گذشته این شرکت سهم داشته‌اند. شرکت Avast اعلام کرد به کاربرانش در اوکراین آپدیت‌های رایگان برای محصولات تحت لیسانس این شرکت فراهم می‌کند.