هند شاهد نرخ تعویض بالاتر گوشی‌ها به دلیل در دسترس بودن بهتر و همچنین گزینه‌های مالی جذاب‌تر برای خرید گوشی‌های میان‌رده تا گران‌قیمت‌ بود. کانترپوینت ریسرچ هفته گذشته اعلام کرد فروش تلفن هوشمند در چین بر مبنای سال به سال دو درصد کاهش یافت که دلایل متعددی شامل کمبود جهانی قطعات و نیمه‌رساناها و محدود شدن توانایی تولید سازندگان گوشی داشت. سینگ والیا گفت: اگر کمبود قطعات وجود نداشت، بهبود فروش بازار تلفن هوشمند می‌توانست بهتر باشد. برندهای بزرگ بهتر توانستند کمبود قطعات را مدیریت کنند و بنابراین موفق شدند سهم بزرگ‌تری از بازار کسب کنند.

سامسونگ با وجود اینکه کارخانه‌های ویتنام به دلیل قرنطینه‌های کرونایی برای مدتی تعطیل شدند، اما بالاترین حجم فروش را داشت و موقعیت خود به عنوان بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند جهان را حفظ کرد. این شرکت کره‌جنوبی حدود ۲۷۱ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۱ فروخت که رشد سالانه شش درصدی را نشان داد. سامسونگ هفته گذشته اعلام کرد انتظار دارد تقاضا برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در سه ماهه جاری نسبت به سه ماهه اکتبر تا دسامبر به دلیل شرایط فصلی ضعیف و ابهامات نسبت به تامین قطعات کاهش پیدا کند. اما این شرکت قصد دارد فروش مدل‌های پرچم‌دار گلکسی‌اس را توسعه داده و مدل‌های ۵G رقابتی و بازار انبوه عرضه کند. کانترپوینت در گزارش خود خاطرنشان کرد رشد سامسونگ با رقابت رو به رشد در بازارهایی مانند هند و آمریکای لاتین محدود شد. اپل که سهم بازار بزرگی را در سه ماهه گذشته در بازار چین گزارش کرد، شاهد رشد ۱۸ درصدی فروش جهانی گوشی‌های خود بر مبنای سال به سال بود و عملکرد قوی سری ۱۲ آی‌فون کمک کرد سال میلادی گذشته ۹/ ۲۳۷ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. حجم فروش اپل در بازارهای مهمی مانند آمریکا، چین، اروپا و هند رشد کرد. اپل در چین به کمک عرضه آی‌فون ۱۳ در سه ماهه چهارم پس از شش سال، بزرگ‌ترین برند تلفن هوشمند شد و متعاقب آن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ از سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده جهانی تلفن هوشمند سبقت گرفت.

فروش جهانی شرکت شیائومی در سال ۲۰۲۱ بر مبنای سالانه ۳۱ درصد رشد کرد و به ۱۹۰ میلیون دستگاه رسید. اگرچه حجم فروش این شرکت چینی پایین‌تر از سامسونگ و اپل بود اما شیائومی در سال‌های اخیر رشد کرده و به سومین سازنده بزرگ تلفن هوشمند در جهان تبدیل شده است. این شرکت پس از اینکه در سال ۲۰۱۸ سامسونگ را در بازار هند کنار زد، همچنان بزرگ‌ترین برند گوشی در این کشور است. برندهای Oppo و Vivo چین هم سال گذشته رشد دو رقمی داشتند و به ترتیب ۲/ ۱۴۳ میلیون و ۳/ ۱۳۱ میلیون دستگاه فروختند. بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، کانترپوینت ریسرچ در گزارش خود اعلام کرد اگر پاندمی کنترل شود و کمبودهای زنجیره تامین تا اواسط امسال رفع شوند، می‌تواند نسبت به چشم‌اندازهای رشد صنعت تلفن هوشمند خوش‌بین بود، اما بعضی از تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران انتظار دارند کمبود جهانی تراشه تا پایان امسال و حتی در سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا کند.