مدیر اینستاگرام در جلسه استماع کنگره اعلام کرد سال آینده میلادی نسخه‌‌‌‌ای از اپ راه‌اندازی می‌شود که محتوای فید آن به‌جای رده‌بندی براساس الگوریتم‌‌‌‌ها، به ترتیب زمانی نشان داده می‌شود. ‌‌‌‌

در حال‌حاضر در فید اینستاگرام پست‌‌‌‌ها بر حسب الگوریتم‌‌‌‌‌هایی دسته‌بندی و نمایش داده می‌شوند، اما بسیاری از کاربران این قابلیت را نمی‌‌‌‌پسندند و ترجیح می‌دهد پست‌‌‌‌ها براساس ترتیب زمانی نشان داده شوند.

آدام موسری در حقیقت جدیدترین مدیر ارشد اجرایی حوزه فناوری است که با فشار از سوی قانون‌گذاران مجبور شده شفافیت بیشتری درباره الگوریتم‌‌‌‌های پلت‌فرم و تاثیر محتوای ترویج و توصیه‌شده برای کاربران فراهم کند.

پس از افشاگری فرانسیس‌هوگن کارمند سابق فیس‌بوک درباره اسناد داخلی اینستاگرام، این پلت‌فرم و شرکت مادر آن (متا) به دلیل تاثیر سرویس بر سلامت ذهنی و ایمنی کاربران نوجوان با تحقیقات و فشارهای گسترده‌‌‌‌ای روبه‌رو شده‌‌‌‌اند.

در جلسه استماع کنگره آمریکا، نمایندگان از موسری خواستند تا درباره آنکه از چه اصلاحات قانونی برای ایمنی کودکان در فضای آنلاین (از جمله تبلیغات هدفمند) پشتیبانی می‌کند، پاسخ‌‌‌‌‌هایی دقیق و صریح بدهد.همچنین مدیر اینستاگرام در سخنانش خواستار ایجاد یک سازمان شد تا بهترین روش‌ها برای ایمن نگه‌داشتن کاربران در فضای آنلاین را تعیین کند.

به گفته او این سازمان باید اطلاعات را از جامعه، والدین و قانون‌گذاران دریافت کند تا استاندارد‌هایی درباره احرازهویت سنی و موارد دیگر تعیین کند و علاوه‌بر آن قابلیت‌‌‌‌‌هایی برای کنترل والدین نیز بسازد.

موسری در این جلسه اعلام کرد شرکت‌های فناوری باید برای دستیابی به مصونیت تعیین‌شده در بخش۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات، مواردی را به استانداردهای این سازمان اضافه و آنها را رعایت کنند.

طبق این بخش از قانون شرکت‌های فناوری مسوولیت محتوایی که کاربران در پلت‌فرم‌ها منتشر می‌کنند را برعهده ندارند و از آن مصون هستند. یکی دیگر از موارد اشاره‌شده در این جلسه اپ مخصوص این شرکت برای کودکان بود. البته اینستاگرام از ‌ماه سپتامبر تصمیم‌‌‌‌ها برای توسعه نسخه‌‌‌‌ای از اپ برای کودکان را تعلیق کرد زیرا گزارش‌‌‌‌های وال‌استریت‌ژورنال (مبتنی بر فایل‌‌‌‌های افشا‌شده) نشان داد این پلت‌فرم درباره تاثیرات مخرب پلت‌فرم بر نوجوانان آگاهی داشته است. مدیر اینستاگرام در این جلسه به بیانیه‌‌‌‌های پیشین این شرکت اشاره و ادعا کرد گزارش‌‌‌‌های مذکور برداشت نادرستی از تحقیقات داخلی را منتشر کرده‌‌‌‌اند.

یک روز قبل از شهادت آدام موسری در کنگره، اینستاگرام از تغییراتی در پلت‌فرم خود خبر داد. براساس این تغییرات قابلیت «Take a Break» عرضه شده است. این قابلیت از‌ ماه گذشته به‌طور آزمایشی در آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا ارائه شده بود. این قابلیت کاربران را تشویق می‌کند تا هنگام استفاده از اپ پس از مدت زمان معینی، از آن فاصله بگیرند.