اوان بلاس، افشاگر معروف اخیرا با انتشار تصویری در توییتر مدعی شد که محصول جدید ایسوس، ROG Flow Z۱۳ نام دارد و از لحاظ طراحی و ظاهری، شباهت زیادی به مایکروسافت سرفیس‌پرو۸ دارد. گفته می‌شود که این محصول، از لحاظ عملکرد نیز شباهت‌‌‌‌‌هایی با مدل X۱۳ خواهد داشت. بدین معنی که ایسوس، لپ‌‌‌‌تاپ X۱۳ خود را با قابلیت اتصال به یک کارت گرافیک اکسترنال یا همان eGPU تحت‌عنوان XG Mobile عرضه کرد که می‌‌‌‌توانست منجر به ارتقای عملکرد دستگاه در پردازش‌‌‌‌های گرافیکی شود.

همچنین eGPU به چند درگاه مجهز شده و نقش یک داک USB را نیز ایفا می‌کند و کاربر می‌تواند این لپ‌‌‌‌تاپ قابل‌‌‌‌تبدیل را به یک دستگاه گیمینگ قوی تبدیل کند. به‌نظر می‌رسد که ROG FlowZ۱۳ نیز مجهز به چنین قابلیتی است و معرفی و عرضه خواهد شد.

با این اوصاف، زنگ خطر برای مایکروسافت به صدا درخواهد آمد و ایسوس به رقیبی جدی‌‌‌‌تر برای این شرکت تبدیل خواهد شد. این شرکت در سال‌جاری میلادی از مدل ROG Flow X۱۳ رونمایی کرد و باید منتظر ماند و دید که مهندسان این شرکت، از چه مشخصات و قابلیت‌‌‌‌های جدید دیگری در این محصول استفاده خواهند کرد.

گفتنی است این تصویر به همراه اطلاعاتی درباره دو ایرباد وایرلس ایسوس در فضای وب منتشر شد که هنوز جزئیاتی درباره ویژگی‌‌‌‌ها و زمان عرضه این دو محصول به بیرون درز نکرده است. شواهد نشان می‌دهد که ایسوس با دستی پُر به نمایشگاه CES ۲۰۲۲ خواهد آمد و بعید نیست که در این رویداد، شاهد معرفی محصولات نامبرده باشیم.