حسین میرزاپور در یک جلسه هم‌اندیشی درباره این طرح گفت: ما در ساترا در پی ارائه نظری تخصصی به کمیسیون ویژه مجلس هستیم. بر همین اساس و طبق دغدغه همیشگی‌‌‌مان از پلت‌فرم‌‌‌های فعال و تخصصی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، دعوت کرده‌‌‌ایم تا در این مورد با یکدیگر تبادل‌‌‌نظر داشته باشیم و شنونده نقطه‌نظرات و دغدغه‌‌‌های آنها در حوزه تخصصی فعالیت خود باشیم و در نهایت جمع‌‌‌بندی و خروجی این جلسه را به عنوان نظر تخصصی ساترا به کمیسیون ویژه مجلس ارائه دهیم.

‌‌‌وی با بیان اینکه رویکرد ما در ساترا مشورتی است، گفت پلت‌فرم‌‌‌ها نباید از بیان نظرات خود واهمه‌‌‌ای داشته باشند و به هیچ‌‌‌وجه قصد نداریم رسانه‌‌‌ها را جلو بیندازیم. ما در این مقوله در نهایت به جمع‌‌‌بندی خواهیم رسید که به اسم ساترا منعکس می‌شود و خواهیم گفت که این جمع‌‌‌بندی با مشورت پلت‌فرم‌‌‌ها صورت گرفته است.

میرزاپور افزود: درواقع این طرح در حال ساختن یک ابرتنظیم‌‌‌گری است و شورای عالی فضای مجازی کاربر اصلی این طرح است. شورا در حال ساخت ضمانت اجرایی برای خود است. وقتی ساترا در نوشتن طرح مداخله‌‌‌ای نداشته و هم‌اکنون طرح در کمیسیون ویژه مجلس است، یعنی ساترا قصد تزریق انرژی از بیرون به این طرح را دارد.